تعامل و ارتباط پژوهشگاه با محاکم و دادگاه‌ها افزایش یابد
کد خبر: 4005803
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه:

تعامل و ارتباط پژوهشگاه با محاکم و دادگاه‌ها افزایش یابد

حجت‌الاسلام هادی بر تعامل و ارتباط بیشتر پژوهشگاه قوه قضاییه با دستگاه قضا و محاکم تأکید کرد و گفت: در حال حاضر ارتباط کاملی بین پژوهشگاه و دستگاه قضا وجود ندارد بنابراین باید موضوع ارتباط با دستگاه قضا و حضور قضات در پژوهشگاه و پژوهشگران در محاکم برای حل مشکلات سیستم قضایی کشور، ارتقا یابد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه قوه‌قضاییه، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی هادی، در دیدار عمومی با مدیران، روسای پژوهشکده‌ها، پژوهشگران و کارکنان پژوهشگاه قوه قضاییه، با تأکید بر جایگاه علمی قابل قبول پژوهشگاه اظهار کرد: در شرایط فعلی که پژوهشگاه قوه قضاییه از جایگاه علمی قابل قبولی برخوردار است، هدف اصلی تمام فعالیت‌ها و پژوهش‌ها باید در راستای حل مشکلات دستگاه قضایی باشد.

وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی ما این است که طرح‌ها و پروژه با محوریت حل مسائل دستگاه قضا باشد به شکلی که قضات نیز در آرای خود از این پژوهش‌ها استفاده کنند، گفت: پژوهشگاه قوه قضاییه این آمادگی را خواهد داشت تا نیازهای علمی تمام بخش‌های دستگاه قضایی را دریافت و براساس آن نیازها، پژوهش‌های کاربردی لازم را انجام دهد.

رئیس پژوهشگاه قوه‌قضاییه با بیان اینکه استفاده از سربازان نخبه و طرح‌های مختلف بسیار موثر بوده ولی باید دید که این طرح‌ها و اقدامات چه تاثیری در رای دادگاه و استفاده قضات خواهد داشت، افزود: از نکاتی که باید پژوهشگاه قوه‌قضاییه مدنظر قرار دهد، فضای دوستانه و اعتماد به یکدیگر است به شکلی که اصل باید تعامل و فضای دوستانه باشد و این امر در سوره حجرات نیز تاکید شده که افراد مومن و مسلمان باید رابطه اخوت و برادری داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین هادی با تاکید بر اینکه بحث کار مفید نیز باید مدنظر قرار گیرد تا از نظر قانونی و شرعی در پیشگاه حق تعالی مدیون نشویم، گفت: موضوع دیگر سلامت کاری است که باید در دستور کار قرار گیرد به شکلی که افراد از مسیر خود منحرف نشده و در فضای علمی موثر واقع شوند.

رئیس پژوهشگاه قوه‌قضاییه در ادامه بر ضرورت افزایش ارتباط گروه‌ها و پژوهشگران پژوهشگاه با یکدیگر تأکید کرد و افزود: همچنین افزایش تعامل پژوهشگاه با دستگاه قضا به ویژه محاکم باید مدنظر قرار گیرد زیرا در حال حاضر ارتباط کاملی وجود ندارد بنابراین باید موضوع ارتباط با دستگاه قضایی و حضور قضات در پژوهشگاه و پژوهشگران در محاکم ارتقا یابد.

حجت‌الاسلام والمسلین هادی در پایان نیز بر ارتقاء ارتباط و تعامل پژوهشگاه قوه قضاییه با مراکز علمی تأکید کرد و گفت: برقراری این ارتباط و تعامل به طور قطع و یقین، فضای علمی مطلوبی را رقم خواهد زد.

در ادامه این نشست نیز کارکنان اداری و پژوهشگران پژوهشگاه قوه قضاییه، درخواست‌ها، نیازها و چالش‌های پیش روی خود را با رئیس جدید پژوهشگاه مطرح کردند.

انتهای پیام
captcha