زبان هنر بهترین ابزار برای تبیین مفاهیم حماسی است
کد خبر: 4006073
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲

زبان هنر بهترین ابزار برای تبیین مفاهیم حماسی است

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی استفاده از هنر معنوی و انقلابی در بزرگداشت مناسبت‌های حماسی و ملی را مهم توصیف کرد و گفت: زبان هنر بهترین روش برای تبیین حماسه‌ها و انتقال مفاهیم به نوجوانان است و باید با بهره‌گیری از قطب‌های فرهنگی همچون مصلای بیت‌المقدس اراک بتوان خدمات مهم فرهنگی ارائه داد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عباس دانشی، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز، 26 مهر در جلسه گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به سه فرصت هفته وحدت، روز اراک و یوم‌الله 13 آبان، ضرورت استفاده از این فرصت‌ها برای برگزاری برنامه‌های تأثیرگذار و معرفی چهره‌های موفق و مفاخر را مورد تأکید قرار داد.

وی 13 آبان را روز ایستادگی ملت ایران در برابر جنایت استکبار جهانی و برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی بیان و تصریح کرد: تبیین رشادت، از خود گذشتگی و مجاهدت مردم ایران در سال‌های قبل از انقلاب به نسل جوان ضروری است و این برنامه‌ها باید با هنرمندی و کارهای ابداعی و خلاقانه همراه باشد.

دانشی روز 13 آبان را مجموعه‌ای از رویدادها، مناسبت‌های مهم انقلابی و جماسی دانست و تشریح کرد: طراحی و برنامه‌ریزی برنامه‌های متفاوت ومتناسب با ذائقه کودکان و نوجوانان وظیفه است و نباید از آن به راحتی عبور کرد. این روز به نقش پررنگ وحساس نوجوانان و جوانان در جامعه اشاره دارد و لازم است الگوهای انقلابی که در شکل‌گیری و تقویت مکتب انقلاب اسلامی تأثیرگذار بودند به نسل امروز معرفی شوند.

دانشی با اشاره به اینکه روز 13 آبان امسال متناسب با شرایط کرونایی برگزار می‌شود، اضافه کرد: در شرایط پرخطر و قرمز تجمع محدود به صد نفر است، اما در شرایط نارنجی تجمع کامل و در شرایط زرد و آبی نیز تجمع همراه با راهپیمایی مسیر مشخص انجام می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه درحال حاضر هیچ‌یک از شهرهای استان قرمز نبوده و همگی در شرایط نارنجی و زرد هستند، اظهار کرد: به شرط عدم تغییر وضعیت شهرها مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان در تمامی مناطق شهری و روستایی برگزار خواهد شد. همچنین لازم است دستگاه‌ها و ادارات دولتی نیز نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند.

دانشی بیان کرد: اجتماع بزرگ گرامیداشت 13 آبان صبح همان روز در مصلای بیت‌المقدس اراک با حضور مردم، جوانان، دانش‌آموزان، خانواده شهدا و بسیجیان برگزار می‌شود. این روز فقط به دانش‌آموزان و دانشجویان تعلق ندارد. لذا حضور اقشار مردم در این روز ضروری است.

وی استفاده از هنر معنوی و انقلابی در بزرگداشت مناسبت‌های حماسی و ملی را مهم توصیف کرد و گفت: زبان هنر بهترین روش برای تبیین حماسه‌ها و انتقال مفاهیم به نوجوانان است و باید با بهره‌گیری از قطب‌های فرهنگی همچون مصلای بیت‌المقدس اراک بتوان خدمات مهم فرهنگی ارائه داد.

انتهای پیام
captcha