اجرای برنامه‌های مدون قرآنی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مرکزی
کد خبر: 4006445
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

اجرای برنامه‌های مدون قرآنی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مرکزی

رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: برنامه‌هایی مدون در حوزه حفظ، قرائت، مفاهیم، تفسیر و ... در دستور کار است که در طول سال تحصیلی اجرایی می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی همتی، رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مرکزی، امروز، 27 مهر در محفل انس با قرآن که با حضور جعفر فردی، قاری بین‌المللی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد، ضرورت توجه به امور قرآنی در دانشگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: قرآن تسهیل‌کننده مسیر هدایت و چارچوبی است که جامعه می‌تواند برای رسیدن به اهداف متعالی از آن استفاده کند. اگر دانشگاه می‌خواهد در مسیر تعالی قرار گیرد نمی‌تواند جدا از تعالیم و آموزه‌های الهی باشد.

وی با استناد به فرمایش حضرت علی (ع) که قرآن را «ربیع‌القلوب» معرفی کردند، افزود: اگر انسان بخواهد دلش تازگی یابد و از استرس‌ها و اضطراب‌ها رهایی یابد، چاره‌ای جز گرایش و حرکت در مسیر قرآن و اهل‌بیت(ع) ندارد. توجه به این مصحف شریف در ادبیات کهن ما جایگاه ویژه‌ای دارد و شعرایی همچون حافظ و نویسندگان همچون خواجه عبدالله انصاری از آیات الهی برداشت‌هایی داشته‌اند که در مضامین شعری و نثری خود از آن استفاده کرده‌اند.

همتی با بیان اینکه زندگی فردی، علمی و اجتماعی بزرگان علمی همچون پروفسور حسابی پدر علم فیزیک با قرآن عجین بوده است، اظهار کرد: بنا به اهمیت فعالیت قرآنی در دانشگاه‌ها، کانونی با این محور در این مراکز علمی تشکیل شد، در این کانون‌ها اهتمام ویژه‌ای به بحث مفاهیم قرآن شده است.   

وی ادامه داد: با فعالیت جدی کانون قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی قرار بر این است بستر و زمینه‌ای فراهم کنیم تا خلأهای موجود در خصوص مفاهیم قرآنی و تزریق معنویت و آرامش برطرف شده و جوانان دانشجو کلام وحی را در کنار خود باور کرده و از آثار و برکات آن استفاده کنند.

همتی برپایی محافل انس با قرآن را یکی از عوامل جریان‌سازی معنویت و قرآن در دانشگاه‌ها دانست و بیان کرد: برنامه‌هایی مدون در حوزه حفظ، قرائت، مفاهیم، تفسیر و ... در دستور کار است که در طول سال تحصیلی اجرایی می‌شود. آماده همکاری با دانشگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها به ویژه آموزش و پرورش هستیم.    

انتهای پیام
captcha