حمله قطعی به آمریکا در صورت عدم خروج از عراق تا پایان ۲۰۲۱
کد خبر: 4006923
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
سخنگوی نُجَباء در گفت‌وگو با السومریه تأکید کرد:

حمله قطعی به آمریکا در صورت عدم خروج از عراق تا پایان ۲۰۲۱

الشَمَّری ضمن اشاره به مستندسازی تخلفات انتخاباتی و دعوت از مرجعیت و رهبران سیاسی عراق به اجماع برای عبور از بحران، از حمله قطعی مقاومت به نیروهای آمریکایی در صورت خارج نشدن از خاک این کشور تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران، سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء در گفت‌وگوی تلویزیونی با «شبکه السومریه» ضمن تأکید بر پرهیز این جنبش از ورود به رقابت‌های سیاسی، اعتراض به عملکرد نامطلوب کمیسیون انتخابات را حق مردم عراق دانست.

«نصر الشَمَّری» ضمن اشاره به مغایرت آمار اعلامی به نامزدها در محل اخذ رأی با آمار نهایی، اعلام نتایج پیش از پایان شمارش و همچنین ممانعت از حضور نمایندگان تشکل‌ها در محل شمارش دستی آراء را مورد انتقاد قرار داد و افزود: ما موضع مستقل خود را داریم و پشت احزاب قرار نمی‌گیریم، اما تخلفات کمیسیون را مستندسازی کرده‌ایم.

وی با اعلام اینکه سخنگوی معترضان نیست، در عین حال حق تظاهرات مسالمت‌آمیز را برای آنان محفوظ دانست و یادآور شد: آن‌ها در صورت ناامیدی از کمیسیون انتخابات، سراغ دستگاه قضائی می‌روند و شکایت می‌کنند؛ اما من به مرجعیت و سیدمقتدی صدر و نوری مالکی و ائتلاف فتح می‌گویم که عراق توان رفتن دوباره به سمت سرنوشت مجهول را ندارد و باید از این بحران با کمترین ضرر خارج شد.

سخنگوی نُجَباء در ادامه، رژیم امارات را به دخالت در انتخابات عراق متهم کرد و گفت: با اینکه فرایند انتخابات به امنیت ملی و حق حاکمیت ما مربوط است، سِروِر دستگاه‌های شمارش آراء بدون نظارت نهادهای ملی‌ عراق در امارات قرار دارد؛ کشوری که به مواضعش در قبال عراق ایرادهای فراوانی وارد است.

الشَمَّری همچنین در خصوص موضع کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق راجع‌ به انتخابات اظهار داشت: کمیته هنوز سخنگویی برای خود تعیین نکرده است و من نمی‌توانم به نمایندگی از آن سخنی بگویم؛ اما اعلام می‌کنم که گروه‌های مقاومت با عناوین خود به اعتراض خیابانی نپرداختند، بلکه طرفداران احزاب سیاسی هستند که اعتراض می‌کنند. البته برخی از این احزاب، نماینده تعدادی از گروه‌های مقاومت هستند و ممکن است هواداران مقاومت نیز در اعتراضات خیابانی شرکت کنند، اما خود این گروه‌ها به اعتراضات خیابانی وارد نمی‌شوند. سلاح مقاومت تنها علیه اشغالگران استفاده می‌شود و مقاومت هیچ حضور مسلحانه‌ای برای اعتراض نخواهد داشت.

وی جریان صدر را بخشی از حشدالشعبی دانست و با ابراز اطمینان از اینکه جریان یادشده اراده‌ای برای انحلال بسیج مردمی ندارد، اضافه کرد: البته شاید جریان صدر نظراتی در خصوص نحوه اداره بسیج مردمی داشته باشد. این جریان به‌دنبال جایگاه نخست‌وزیری است، که در شرایط فعلی امکان تشکیل کابینه توسط یک گروه بدون توافق با سایر گروه‌ها بعید است.

سخنگوی رسمی جنبش نُجَباء در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تلویزیونی درباره برگزاری نشست عادی‌سازی روابط با اسرائیل در اربیل گفت: اقلیم کردستان که از مدت‌ها پیش با اسرائیل رابطه دارد، مدعی شد که از این نشست اطلاع نداشته است! متاسفانه دولت مرکزی عراق بر اقلیم کنترلی ندارد و تنها به‌صورت یکطرفه، توافقات فیمابین را اجرا می‌کند. پس از نشست سازش هم قرار گذاشتند کنفرانس اپوزیسیون عراق را با مشارکت بعثی‌های جنایتکار برگزار کنند.

الشَمَّری با اظهار بی‌اطلاعی از تمدید آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت و اشغالگران آمریکایی، افزود: از چند روز قبل از انتخابات، نیروهای آمریکایی و پایگاه‌هایشان در عراق هدف حمله قرار نگرفتند. البته گروه‌های مقاومت گفتند که آتش‌بسی با آمریکایی‌ها نداریم، بلکه به دولت عراق فرصت داده‌ایم تا بتواند به مذاکره بپردازد. بنابراین اگر آمریکا به موعد عقب‌نشینی نیروهایش از عراق ـ که پایان سال جاری میلادی است ـ متعهد نماند، صددرصد منافعش در کشور ما هدف حمله قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: منافع برخی سیاستمداران در گرو بقای نیروهای اشغالگر است، اما با توجه به فشار مردمی و ضربات گروه‌های مقاومت، به‌نظرم آمریکایی‌ها مجبور به ترک عراق هستند؛ البته احتمالا تلاش می‌کنند بخشی از نیروهایشان را با تغییر عنوان در خاک ما نگه دارند.

سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء در قسمت پایانی مصاحبه با شبکه السومریه، مذاکرات جاری بین ایران و عربستان را بر وضعیت منطقه، به‌ویژه ملت مظلوم یمن، اثرگذار دانست و ابراز امیدواری کرد که خروجی گفت‌وگوهای ریاض ـ تهران، با عبور از کارشکنی‌های واشنگتن، به توقف جنگ در یمن بینجامد.
انتهای پیام
captcha