18 درصد مردم استان مرکزی واکسن کرونا را دریافت نکردند
کد خبر: 4006941
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

18 درصد مردم استان مرکزی واکسن کرونا را دریافت نکردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۸ درصد از جمعیت هدف استان مرکزی معادل ۲۰۰ هزار نفر تاکنون به‌دلایل مختلف واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند و باید در اسرع وقت برای ایمن‌سازی خود اقدام کنند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اراک، علی علیمحمدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۸ درصد از جمعیت هدف استان مرکزی معادل ۲۰۰ هزار نفر تاکنون به‌دلایل مختلف واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند و باید در اسرع وقت برای ایمن‌سازی خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: برخی از این افراد به دلیل داشتن مشکل جسمی هنوز واکسن نزده‌اند، اما طیفی نیز باور به برندهای موجود واکسن در جامعه ندارند و منتظر نوع خاصی از واکسن هستند که این مسئله با توجه به سرعت بالای انتشار ویروس و دامنه مخاطرات بیماری مردود است و در برنامه وزارت بهداشت اکنون تنها برندهای موجود وجود دارند.

وی اظهار داشت: یک میلیون نفر از جمعیت استان مرکزی نوبت اول واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اند و از این تعداد ۴۸۰ نفر هر دو نوبت را دریافت کرده‌اند. اگر روند واکسیناسیون در استان با شرایط کنونی پیش برود تا اواسط آبان ماه هر دو نوبت تزریق واکسن در استان تکمیل می‌شود.

علیمحمدی افزود: نگاه وزارت بهداشت برای تزریق واکسن اقناعی و رضایت مردم است و اجبار در تزریق مورد توجه قرار ندارد. لازم است افرادی که هنوز برای تزریق اقدام نکرده‌اند در اولین فرصت به نزدیک‌ترین پایگاه تزریق مراجعه کنند تا نسبت به کووید ۱۹ ایمن شوند.

انتهای پیام
captcha