تعطیلی محافل انس با قرآن سطح کیفی تلاوت‌ها را پایین آورد
کد خبر: 4007202
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱
جعفر فردی:

تعطیلی محافل انس با قرآن سطح کیفی تلاوت‌ها را پایین آورد

جعفر فردی، قاری بین‌المللی با بیان اینکه تعطیلی محافل انس با قرآن و کرسی تلاوت باعث پایین آمدن سطح کیفی تلاوت‌ها می‌شود گفت: نیاز است این جلسات مداوم برگزار شود تا علاوه بر تجدید دیدار، افراد بتوانند از تجربیات دیگران برای ارتقای سطح خود استفاده کنند.

تعطیلی محافل انس با قرآن سطح کیفی تلاوت‌ها را پایین آوردجعفر فردی، قاری بین‌المللی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به برگزاری محافل پرشور قرآنی در دهه 80، در این استان اظهار کرد: متأسفانه شیوع کرونا باعث شد تا محافل قرآنی کمرنگ‌تر از قبل دنبال شود و در مقطعی به حد صفر رسید، اما خوشبختانه در 6 ماه اخیر محافل قرآنی در حال جان گرفتن هستند.

وی با بیان اینکه جلسات و محافل قرآنی حکم تنفس را برای قاری داشته و اگر تلاوت نکند از بین خواهد رفت، اظهار کرد: عدم برگزاری محافل انس با قرآن و کرسی تلاوت باعث پایین آمدن سطح کیفی تلاوت‌ها می‌شود و نیاز است این جلسات مداوم برگزار شود تا علاوه بر تجدید دیدار، افراد بتوانند از تجربیات دیگران برای ارتقای سطح خود استفاده کنند.

فردی مردم را به واکسیناسیون تشویق و توصیه کرد و افزود: متأسفانه امروز واکسن‌هراسی را بین برخی از افراد جامعه شاهدیم. همه ما در مقابل یکدیگر مسئولیت اجتماعی و انسانی داریم که باید رعایت کنیم، اگر همه جامعه هدف واکسینه شوند، قطعاً به زودی به زندگی عادی بازگشته و جلسات و محافل قرآن نیز همچون قبل باشکوه برگزار خواهد شد. متأسفانه در بازه زمانی شیوع کرونا بسیاری از هم‌وطنانمان همچون قرآنیان نظیر استاد یاری، قاری بین‌المللی در کرمانشاه را از دست دادیم که جبران این ضایعه‌ها سخت است.

این قاری بین‌المللی ضرورت پرداختن به مباحث قرآنی در دانشگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: انتظار می‌رود واحد آموزش دانشگاه علاوه بر تربیت نخبگان علمی به تربیت نخبگان قرآنی نیز توجه کرده و به اجرای برنامه، طرح و محافل آموزنده در این حوزه اهتمام ویژه داشته باشد، اما متأسفانه این واحد آن‌گونه که شایسته است به برگزاری و اجرای برنامه‌های قرآنی اهمیت نمی‌دهد در صورتی‌که پرداختن به مفاهیم الهی در کنار سایر دروس مهم‌ بوده و جنسش با دیگر دروس فرق دارد و در اشاعه این فرهنگ نقش بسزایی دارد.

فردی در پایان افزود: شاید جامعه قرآنی نیز در کم‌توجهی دانشگاه‌ها به مبانی قرآنی مقصر هستند، چراکه آن‌گونه که باید عمل نکردیم تا گسترش فعالیت‌ها و فرهنگ قرآنی برای عموم مردم مهم باشد، در صورتی‌که درس قرآن نسبت به سایر دروس برای بسیاری از افراد مهم نبود و مهم نیست و تنها به گرفتن نمره و گذراندن آن بسنده می‌کنند.

انتهای پیام
captcha