ورود استان مرکزی به پیک ششم کرونا
کد خبر: 4007321
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴

ورود استان مرکزی به پیک ششم کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متأسفانه در آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی در شهرستان‌های استان، شاهد اوج‌گیری دوباره هستیم.

ورود استان مرکزی به پیک ششم کرونا

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سیدمحمد جمالیان، رئیس این دانشگاه در اراک، بیان کرد: متأسفانه در آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های استان، شاهد اوج‌گیری دوباره هستیم.

وی با بیان اینکه شهرستان زرندیه بار دیگر در وضعیت قرمز قرار گرفت و ۶ شهرستان اراک، ساوه، تفرش، فراهان، آشتیان و دلیجان در وضعیت نارنجی(پر خطر) قرار دارند، اظهار کرد: متأسفانه با وجود تأکید و توصیه‌های مکرر، ساده‌انگاری و خیال عبور از موج ‌پنجم باعث شد بلافاصله گرفتار موج ششم این بیماری شویم.

جمالیان ادامه داد: همچنین در این رنگ‌بندی، شهرستان‌های محلات، خمین، شازند، خنداب و کمیجان در وضعیت زرد قرار دارند که با کوچک‌ترین غفلت، آنها نیز به وضعیت نارنجی تغییر وضعیت می‌دهند. در هفته‌های گذشته به سمت عبور از موج پنجم در حال حرکت بودیم و همه شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز خارج و کم کم تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت زرد نیز در حال افزایش بود که متاسفانه به یکباره معادلات به هم ریخت و مجدد به سمت موج بعدی در حال حرکت هستیم.

وی از مردم استان خواست تا برای مواجه نشدن با موج سهمگین ششم، دستورالعمل‌های بهداشتی را به صورت جدی و بسیار سختگیرانه‌تر رعایت و دنبال کنند، اضافه کرد: اتصال پشت سر هم موج‌های کرونا، توان و انرژی مدافعان سلامت را خواهد گرفت و این امر می‌تواند پیامدهای بسیار بدی را به دنبال داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان یادآور شد: در کنار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، زدن واکسن نیز بسیار أثیرگذار است و اولین و مهم‌ترین علت در کنترل این بیماری به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha