قرآن‌آموزان اراکی از کلاس‌های مجازی استقبال نمی‌کنند
کد خبر: 4007815
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

قرآن‌آموزان اراکی از کلاس‌های مجازی استقبال نمی‌کنند

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «نورا» در اراک با اشاره به تعطیلی این مرکز پس از شیوع کرونا و نبود حمایت‌های مالی، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های مجازی در این ایام در دستور کار مؤسسه قرار گرفت، اما به دلیل عدم استقبال و نرسیدن کلاس‌ها منتفی شد.

قرآن‌آموزان از کلاس‌های مجازی استقبال نمی‌کنندفاطمه اولیایی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «نورا» در اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به تأسیس این مؤسسه از سال 98، اظهار کرد: این مؤسسه فقط چند ماه فعالیت داشت و با شیوع بیماری کرونا در اسفند همان سال عملاً فعالیت‌ها تعطیل و مؤسسه غیرفعال شد.

وی تصریح کرد: آموزش قرآن در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، حفظ، برگزاری کلاس‌های مهد قرآن ویژه خردسالان، برگزاری کلاس‌های هنری و ... بخشی از فعالیت‌های این مرکز بود که به تناسب در گروه سنی خردسال تا بزرگسال برگزار می‌شد

اولیایی ادامه داد: برای افتتاح این مرکز قرآنی بسیار با انگیزه بودم، اما طولی نکشید که فعالیت‌ها با شیوع این بیماری و عدم حمایت مالی به تعطیلی کشیده شد. برای تأمین مکان با مشکلی مواجه نبودم. چراکه طبقه‌ای از منزل مسکونی را به این امر اختصاص دادم، اما تأمین هزینه مربی به دلیل عدم حضور قرآن‌آموزان سخت بود و این امر ما را مجبور به غیرفعال کردن مؤسسه کرد.

وی با یادآور شدن این مهم که تعدادی از مؤسسات به دلیل عدم تأمین اعتبار مجبور به کناره‌گیری از فعالیت‌های قرآنی شده‌اند، بیان کرد: متأسفانه در این ایام سخت مؤسسات تحت حمایت قوی قرار نگرفتند و همان تعدادی هم که در حال فعالیت هستند نیز با سختی کلاس‌ها را مدیریت می‌کنند.

اولیایی در پایان گفت: بدون شک اگر مشکل اعتبارات و تأمین هزینه‌ها برطرف شود، مؤسسات می‌توانند در حوزه نشر قرآن بیش از پیش قدم برداشته و تأثیرگذار باشند. برگزاری دوره‌های مجازی نیز در دستور کار مؤسسه قرار گرفت، اما به دلیل عدم استقبال و نرسیدن کلاس‌ها به حد نصاب کلاس‌ها برگزار نشد. خانواده‌های کمی هم به کلاس حضوری در شرایط فعلی اعتقاد دارند که با این تعداد نمی‌توان مربی را راضی نگه داشت.

انتهای پیام
captcha