برگزاری انتخابات اعضای شورای مرکزی مجمع قرآنیان اراک
کد خبر: 4009562
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸

برگزاری انتخابات اعضای شورای مرکزی مجمع قرآنیان اراک

رئیس مجمع قرآنیان اراک از برگزاری سومین مرحله انتخابات اعضای شورای مرکزی این مجمع متشکل از قاریان، حافظان و اساتید قرآن در هفته‌های آینده خبر داد.

انتخابات مجمع قرآنیان اراک

عبدالرضا هدایتی، رئیس مجمع قرآنیان اراک، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، از برگزاری سومین مرحله انتخابات اعضای شورای مرکزی این مجمع متشکل از قاریان، حافظان و اساتید قرآن در هفته‌های آینده خبر داد و افزود: علاقه‌مندان تا 15 آبان فرصت ثبت‌نام دارند و انتخابات نیز 26 همین ماه در مسجد آسیدمهدی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مجمع قرآنیان شهرستان اراک در سال ۱۳۹۴ به همت اساتید و فعالان قرآنی شهرستان، با هدف ضرورت جامعه‌نگری در حرکت‌های قرآنی تقویت مبانی اعتقادی و اخلاقی و التزام نسبت به احکام و تکالیف الهی، نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی به ویژه اصل ولایت‌فقیه به جهت ایجاد همیاری، هم‌فکری و تحکیم حرکت‌های خودجوش مردمی با رویکرد پرهیز از هرگونه جانب‌داری جناحی تأسیس شد.

هدایتی با اشاره به اینکه مجمع قرآنیان اراک فعالیت خود را در قالب هیئت مؤسس با مشارکت 14 نفر اساتید و پیشکسوتان قرآن آغاز کرد، ادامه داد: خوشبختانه بعد از گذشت نزدیک به 6 سال امروز بیش از ۲۰۰ نفر از فعالان و نخبگان قرآنی شهرستان در این مجموعه عضو هستند و در برنامه‌های اجرایی این تشکل مردمی و صنفی مشارکت دارند.

وی برگزاری جلسات و محافل استماع قرائت قرآن کریم به صورت مجازی با حضور ۸۲ نفر از پیشکسوتان و جوانان قاری، برگزاری جلسات و نشست‌های علمی پژوهشی، تأسیس کامل‌ترین گروه اطلاع‌رسانی قرآنیان در استان، تشکیل جلسات منظم دوره‌ای شورای مرکزی، تولید ۳۰ برنامه تلویزیونی ویژه شب‌های ماه مبارک رمضان در سال جاری (شهد رمضان) تأسیس و راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه قرآنیان، عقد تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل ارشاد اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، شهرداری اراک، مجمع خیرین سلامت و صدا‌و‌سیمای استان، اجرای طرح «جام حافظان» با مشارکت 220 حافظ و اجرای تواشیح با حضور ۳۰ نفر از موشحین شهرستان اراک را از جمله فعالیت‌های این مجموعه ذکر کرد.

رئیس مجمع قرآنیان اراک در پایان گفت: انتخابات اعضای شورای مرکزی در این دوره از حساسیت بیشتری برخوردار است. با توجه به استقبال و حضور عده بیشتری از جامعه قرآنی شهرستان و نیز ایجاد شور و انگیزه دوستان در باور به این که از فعالیت‌های جمعی و گروهی ثمرات بیشتری می‌توان به دست آورد، انتظار این است که مشارکت در انتخابات این دوره نسبت به سال‌های گذشته بهتر و پررنگ‌تر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha