دستگاه قضایی نقش مهمی در تحقق اهداف دولت سیزدهم دارد
کد خبر: 4010560
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
استاندار آذربایجان‌شرقی:

دستگاه قضایی نقش مهمی در تحقق اهداف دولت سیزدهم دارد

استاندار آذربایجان‌شرقی تحقق شعارهای اصلی دولت مبنی بر عدالت‌محوری، مردم‌داری و فسادستیزی را درگرو هماهنگی و هم‌افزایی همه بخش‌های کشور دانست و گفت: قوه قضاییه در این خصوص یکی از نقش‌های اصلی را دارد و امیدواریم ثمره این همکاری و همدلی، افزایش اعتماد ملی و سرمایه اجتماعی و رشد اقتصادی باشد.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 13 آبان‌ماه، در دیدار اعضای شورای قضایی استان با وی، با بیان اینکه فعالیت‌های برجسته دستگاه قضا، مایه خیر و برکت و امیدواری مردم شده است، گفت: در دوره ریاست آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه، شاهد پویایی و رشد روزافزون سیستم قضایی کشور بودیم و در دوره جدید هم این وضعیت ارتقا یافته است.

وی تحقق شعارهای اصلی دولت مبنی بر عدالت‌محوری، مردم‌داری و فسادستیزی را در گرو هماهنگی و هم‌افزایی همه بخش‌های کشور دانست و گفت: قوه قضائیه در این خصوص یکی از نقش‌های اصلی را دارد و امیدواریم ثمره این همکاری و همدلی، افزایش اعتماد ملی و سرمایه اجتماعی و رشد اقتصادی باشد.

خرم، با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات دستگاه قضایی استان به‌ویژه در بحث حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حمایت از بخش صنعت و تولید، گفت: وضعیت دستگاه قضایی استان همواره رو به رشد و ارتقاست و مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان هم برای تداوم این جهاد عظیم در کنار مسئولان قضایی خواهند بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به حضور فعال دستگاه‌های نظارتی در استان، گفت: در کنار نظارت دقیق بر عملکرد ادارات، استفاده از افراد پاکدست باید جدی گرفته شود تا نگرانی از بابت تخلفات اداری نداشته باشیم.

وی تقویت فضای اعتماد بین قوای کشور را نقطه عزیمت تحقق اهداف متعالی نظام دانست و گفت: با همراهی و همدلی دستگاه‌های اجرایی و قضایی، بسیاری از مشکلات قابل حل است.

موسی خلیل الهی، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی هم در این دیدار اظهار کرد: در جهت شناسایی و حل مشکلات، بهبود نظام اداری، پیشگیری از وقوع جرم و نظارت بر حسن اجرای قوانین در کنار مدیریت اجرایی استان هستیم.

وی با تأکید بر ظرفیت بالای دستگاه قضایی در استان، گفت: کارهای ماندگار حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در قوه قضائیه موجب امیدآفرینی در بین مردم شده و باور داریم که با حضور ایشان در رأس قوه مجریه و تیم پاکدست و فسادستیز دولت، مسائل و مشکلات کشور حل خواهد شد.

خلیل‌الهی با اشاره به برخی از اقدامات مهم دستگاه قضایی در استان، گفت: با تشکیل کمیته حمایت از منابع طبیعی از سال 1398، قریب به دو میلیون هکتار از اراضی ملی، تثبیت مالکیت شده و کارهای خوبی در راستای پیشگیری از وقوع جرم انجام شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی همچنین حمایت از تولید و احیای واحدهای راکد تولیدی را از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضایی استان برشمرد و با بیان اینکه آذربایجان شرقی از نظر احیای کارخانجات ورشکسته جزو استان‌های پیشرو کشور است، افزود: در شش ماهه نخست امسال، مسائل و مشکلات 121 واحد تولیدی به‌صورت تخصصی در دادگستری استان بررسی شده و از رکود و تعطیلی آنها جلوگیری شده است.

انتهای پیام
captcha