اجرای طرح «مسجد گره‌گشا» در زرندیه
کد خبر: 4013044
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

اجرای طرح «مسجد گره‌گشا» در زرندیه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرندیه از اجرای طرح «مسجد گره‌گشا» در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام قربانی تبلیغات اسلامی فراهان

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی زرندیه، حجت‌الاسلام محمود قربانی، رئیس این اداره در شهرستان، با اعلام خبر اجرای طرح «مسجدگره‌گشا» در این شهرستان، اظهار کرد: رفع مشکلات و ارتباط عمیق بین مردم ومسئولان با محوریت مسجد به عنوان اصلی‌ترین پایگاه تمدن‌ساز، جهت حرکت دادن جامعه به سمت تمدن نوین اسلامی طبق بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی ادامه داد: امام راحل اولویت‌های محل تبلیغ را مشخص کرده و با کمک خود مردم در مسیر رفع آنها اقدام می‌کند که توسعه این مسیر به جامعه پردازی ختم می‌شود. مقام معظم رهبری می‌فرماید: «محور مسجد، امام جماعت است». بدون تردید اگر ما نقش ائمه جماعات را در مساجد پر رنگ نکرده یا به بهانه‌های مختلف نقش آنان را کم‌رنگ کنیم در واقع نقش کلیدی مسجد در جامعه کم‌رنگ می‌شود. البته بیان این نکات بدان معنا نیست که امام جماعت مستقیم در همه امور نقش ایفا کند، بلکه همه امور باید با محوریت امام جماعت شکل گرفته و همه امور اسلامی باشد. امروزه اگر بخواهیم مسجد را پویا نگه داریم، محور بودن آن در هر محله‌ای باید نمودعینی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نگاه به مسجدی‌ها به مسجد نباید فقط به فضای داخل باشد، ادامه داد: یکی از عوامل موفقیت مسجد و اهل آن، این است که همه اطراف مسجد از جمله منازل، مدارس، کسبه را مد نظر داشته و پیگیر امورات و مشکلات آنان باشند و این امر اجرایی نخواهد شد، مگر اینکه ائمه جماعات که مدیریت مسجد را به عهده دارند به خوبی انتخاب و به وظایفشان به درستی عمل کنند. فعالان مسجدی با تدوین برنامه بلندمدت دینی، قرآنی، سیاسی، تربیتی، اخلاقی و اجتماعی مردم به عنوان بازوی اجرایی امام جماعت مشکلات شهروندان را در مسجد حل و فصل کنند.

قربانی اضافه کرد: روحانی مسجد با احیای کارکردهای واقعی مسجد و مشارکت‌های مردمی، مشکلات محله در حوزه‌های مختلف را شناسایی و حل می‌کند و امام محله تبلیغ نیز علاوه بر برپایی نماز جماعت در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، خیریه، مباحث خانواده و امور آموزشی نیز فعالیت جدی دارد.

وی افزود: مسئولان به عنوان حلقه واسطه بین مردم و حاکمیت دینی نقشی اساسی در شناخت مشکلات و نیازهای اجتماعی مسلمانان ایفا می کنند. حضور پیوسته دست‌اندرکاران و کارگزاران حکومتی در مسجد باعث می‌شود که آنان ذهنیت بهتری نسبت به شناخت مشکلات مردم پیدا کنند و در نهایت منتج به رفع نیازها، مطالبات و انتظارات مردم شود.

یادآور می‌شود، تشکیل دبیرخانه محلی با محوریت امام جماعت مسجد و طرح مشکلات در دبیرخانه مرکزی شهرستان از برنامه‌های پیشروی طرح «مسجد گره‌گشا» است. همچنین دبیرخانه مرکزی شهرستان نیز به صورت هفتگی به منظور پیگیری مصوبات جلسات برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha