پیش‌بینی بارش باران و برف در استان مرکزی
کد خبر: 4013205
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷

پیش‌بینی بارش باران و برف در استان مرکزی

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بارش باران و برف تا ۴۸ ساعت آینده بر اساس نقشه‌های پیشیابی هوا، نقاط مختلف این استان را فرا می‌گیرد.

پیش‌بینی بارش باران و برف در استان مرکزی مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بارش باران و برف تا ۴۸ ساعت آینده بر اساس نقشه‌های پیشیابی هوا، نقاط مختلف این استان را فرا می‌گیرد. به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان مرکزی، رضا مرادی، مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان، اظهار کرد: بررسی‌ها حاکی از تداوم پایداری جو و وارونگی دما تا فردا (دوشنبه، 24 آبان) در استان است که موجب تداوم پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی می‌شود. وی بیان کرد: بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی وضع هوا حاکی از ورود یک سامانه بارشی از روز سه‌شنبه به کشور است و این سامانه  از بعدازظهر سه‌شنبه استان مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در صورت تغییر نکردن الگوی نقشه‌ها موجب بارش برف و باران تا صبح چهارشنبه می‌شود. مرادی ادامه داد: به‌دلیل بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی اختلال در تردد جاده‌ها و برخی معابر شهری در طی فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است. با عبور سامانه بارشی دمای هوا در استان مرکزی کاهش یافته و در مناطق سردسیر استان مرکزی، دمای کمینه هوا به زیر صفر می‌رسد. وی گفت: ساوه با بیشینه دمای ۱۴ و هفت دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین و آشتیان با کمینه دمای ۲ و نیم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان مرکزی، رضا مرادی، مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان، اظهار کرد: بررسی‌ها حاکی از تداوم پایداری جو و وارونگی دما تا فردا (دوشنبه، 24 آبان) در استان است که موجب تداوم پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی می‌شود.

وی بیان کرد: بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی وضع هوا حاکی از ورود یک سامانه بارشی از روز سه‌شنبه به کشور است و این سامانه  از بعدازظهر سه‌شنبه استان مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در صورت تغییر نکردن الگوی نقشه‌ها موجب بارش برف و باران تا صبح چهارشنبه می‌شود.

مرادی ادامه داد: به‌دلیل بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی اختلال در تردد جاده‌ها و برخی معابر شهری در طی فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است. با عبور سامانه بارشی دمای هوا در استان مرکزی کاهش یافته و در مناطق سردسیر استان مرکزی، دمای کمینه هوا به زیر صفر می‌رسد.

وی گفت: ساوه با بیشینه دمای ۱۴ و هفت دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین و آشتیان با کمینه دمای ۲ و نیم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

انتهای پیام
captcha