روایتی از تلاوت قاری ایرانی در سفارت امریکا
کد خبر: 4014538
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

روایتی از تلاوت قاری ایرانی در سفارت امریکا

احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان با اشاره به اینکه بسیاری از مردم از اثرات محافل قرآنی بی‌خبر هستند گفت: اولین قاری ایرانی هستم که در سفارت امریکا تلاوت داشتم؛ وقتی برای تلاوت در کشور امریکا به سفارت این کشور در امارات سفر کرده بودم مصاحبه‌کننده که فردی امریکایی بود وقتی هدف سفرم را شنید درخواست کرد که در همان جلسه قرآن بخوانم و این نشان از قدرت کلام وحی دارد.

احمد ابوالقاسمی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی، شامگاه جمعه، 28 آبان در محفل انس با قرآن شهرستان محلات، حضور مردم در محافل قرآن را نشان از تقوای قلب آنان دانست و با استناد به آیه 32 سوره «حج» که می‌فرماید: «ذَٰلِكَ وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ، این است (سخن حق) و هر کس شعائر (دین) خدا را بزرگ و محترم دارد این از صفت دلهای باتقوا است»، اظهار کرد: امروز کمتر شاهد پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری هستیم و یکی از منویات معظم‌له برپایی محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت است که بسیار لازم است دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه محافل قرآنی برای بسیاری از مردم تعریف ندارد و از اثرات آن بی‌خبر یا کم اطلاع هستند، تصریح کرد: اولین قاری ایرانی هستم که در سفارت امریکا تلاوت داشتم، برای مصاحبه دریافت ویزا جهت تلاوت در کشور امریکا به سفارت این کشور در امارات سفر کرده بودم که فرد مصاحبه‌کننده که امریکایی بود وقتی هدف سفرم را به امریکا شنید از من خواست که در همان جلسه قرآن بخوانم و این نشان از قدرت کلام وحی دارد. متأسفانه روزانه میلیون‌ها کلمه برای ضربه زدن به اسلام و قرآن از سوی دشمنان روانه فضای مجازی می‌شود و ما چه ساده فریب می‌خوریم. اکثر دنیا وقتی با صوت خوش و دلنشین کلام وحی برخورد می‌کنند از ظاهر به لطافت و دور بودن این مصحف شریف از خونریزی، جنایت و مردم‌کشی پی می‌برند. ظاهر قرآن باعث جذب و جلب نظر بسیاری از مردم دنیا شده است.

ابوالقاسمی ضربه‌زدن به امامزادگان را از دیگر توطئه‌های دشمن دانست و ادامه داد: دشمن قصد دارد با ساخت کلیپ‌های جعلی اعتقادات دینی را از مردم به‌ویژه جوانان بگیرند و مردم نیز بدون تحقیق باور کرده و کلیپ‌ها در فضای مجازی منتشر می‌کنند. متأسفانه دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود از جلوه و سیمای افرادی همچون روحانیت استفاده کردند تا مردم دنیا هرجا به شمایل چنین انسان‌هایی برخورد کردند تفکری جز تروریست بودن نداشته باشند.

وی بیان کرد: برپایی محفل انس با قرآن در این مکان نشان از خوش سلیقه بودن مسئولان اوقاف استان مرکزی و محلات دارد. هرچه مسئولیت‌هایمان بالاتر یا فعالیت بیشتری در جامعه داشته باشیم تراکنش‌های فکری ما قوی‌تر بوده و شیطان بیشتر به ما حمله می‌کند، در این زمان قطعاً نیاز انسان به قرآن و بهره‌گیری از آیات بیشتر است.

این قاری بین‌المللی ضرورت رجوع به قرآن در برهه‌های مختلف زندگی را مورد تأکید قرار داد و افزود: پیامبر اکرم(ص) با وجود اینکه کلام وحی بر قلب ایشان نازل شده است، اما خود را بی‌نیاز از تلاوت قرآن و توسل بر آن نمی‌دانند و ما نیز به تبعیت از ایشان باید خود را در همه حال در محضر این مصحف شریف بدانیم. گاه قرآن را باز می‌کنیم و نمی‌دانیم از کجا شروع کنیم، مانند اینکه همه ما اینترنت در اختیار داریم، اما در پیدا کردن مطلب مفید به مهارت نیاز داریم. مواجهه با قرآن مستلزم داشتن توانمندی است، پیدا کردن مهارت شاید در نگاه اول مشکل باشد، اما پس از آموزش می‌توان مهارت را کسب کرد.

ابوالقاسمی تأکید کرد: ضرورت تلاوت قرآن بر ما مشخص و روشن است تا جایی که بزرگان دین گفته‌اند اگر کمتر از 50 آیه بخوانید از غافلان هستید این سخنان تعارف نیست، واقعیت و قاعده است و باید به آن توجه کرد. لازم است فایده حضور در جلسات و محافل قرآن برای نوجوان و جوان بازگو شود. مردمی که علاقه‌مند به شنیدن صوت خوش قرآن هستند اگر به صورت روزانه و مداوم این سنت حسنه را دنبال کنند کمتر از 30 سال که از عمر آنان بگذرد حافظ کل قرآن می‌شوند. این رخداد علمی و ثابت شده است، شاید کسی به یاد نداشته باشد دعای فرج امام زمان(عج) را چه زمانی حفظ کرده است، اما با شنیدن و تکرار خود به خود حفظ شده‌ایم و فراموش نیز نخواهیم کرد. قرآن نیز باید به حدی شنیده و خوانده شود که ملکه ذهن شود، تلاوت کلام وحی باعث رشد جامعه می‌شود و باید در دستور کار قرار گیرد. جامعه قرآن‌خوان در گام اول نیاز به تفسیر ندارد. اولویت با تلاوت است که از دل آن مفسر و عامل تربیت می‌شود. اگر قرآن با صدای خوش تلاوت شود مردم جذب می‌شوند و وقتی جذب شدند حافظ می‌شوند و با حافظ شدن به معنای آن پی‌می‌برند و در زندگی عملیاتی می‌کنند.

این قاری بین‌المللی در پایان با اشاره به اینکه تربیت حافظان بین‌المللی شایسته است، اما هدف نیست، اظهار کرد: هدف ما از تربیت حافظ این است که فرد توانایی پاسخ‌دهی با آیات را داشته باشد، اگر نوجوانی روزی یک ربع قرآن تلاوت کند قطعاً در 50 سالگی فقط با تلاوت قرآن حافظ کل می‌شود و باید قبول کنیم که ما در این امر کوتاهی کردیم که بسیاری از ما 5 آیه را نیز حفظ نیستیم.

انتهای پیام
captcha