مأموریت پلیس تأمین امنیت روانی مردم است
کد خبر: 4015307
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

مأموریت پلیس تأمین امنیت روانی مردم است

استاندار مرکزی اظهار کرد: حضور کادر پرتلاش نیروی انتظامی در طرح زمستانه علاوه بر ایجاد امنیت ترافیکی، تأمین امنیت روانی مردم و مسافران را نیز به دنبال دارد. حضور پلیس در جاده قوت قلبی برای مسافران است تا با آسودگی خاطر سفر کنند.

مخلص الائمه استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، اول آذر، در رزمایش طرح زمستانه نیروی انتظامی استان مرکزی ضمن گرامیداشت هفته بسیج، با اشاره به اینکه بسیج، نهاد یا سازمان نیست، بلکه تفکر و ارزشی است که به واسطه نهادینه شدن مکتب الهی و اسلامی در کشور تشکیل شد، اظهار کرد: ولایت‌مداری و شهادت‌طلبی دو مؤلفه بسیجی بودن است و امید است توفیق بهره‌مندی از این تفکر ناب را پیدا کنیم.

وی توجه لازم به حمل و نقل، ترافیک و راه‌های مواصلاتی را زیرساخت پیشرفت و توسعه کشور دانست و تصریح کرد: نیروی انتظامی با توجه به رسالت خطیر خود در راستای ایمن کردن جاده‌ها در طول سال طرح‌های مختلفی را به جهت حفظ سلامتی و جان همه مردم کشور اجرایی می‌کند.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: استان مرکزی در محور مواصلاتی شمال، جنوب، شرق و غرب قرار گرفته است و از این جهت دارای ویژگی منحصر به فردی است و می‌طبلد توجه به امنیت در ترافیک و حمل و نقل از اهمیت ویژه‌ای نسبت به سایر مناطق برخوردار باشد.

وی تأکید کرد: حضور کادر پرتلاش نیروی انتظامی در طرح زمستانه علاوه بر ایجاد امنیت ترافیکی، تأمین امنیت روانی مردم و مسافران را نیز به دنبال دارد. حضور پلیس در جاده قوت قلبی برای مسافران است تا با آسودگی خاطر سفر کنند. همه بر این باوریم که اهمیت احساس امنیت کمتر از خود امنیت نیست و اگر حس امنیت روانی نباشد فعالیت روزمره مردم با مشکل مواجه می‌شود.

مخلص‌الائمه همکاری و مشارکت مردم با نیروی انتظامی به منظور تأمین امنیت جاده‌ای را متذکر شد و افزود: نیروهای مسلح در انجام مأموریت‌ها و رسالت خطیر خود با همه توان در خدمتگزاری حاضر هستند و امید است با هم‌افزایی لازم شاهد کمترین خطر و آسیب باشیم.

استاندار مرکزی در پایان با اشاره به بارش‌های اخیر در استان، تصریح کرد: شرایط جوی نویدبخش بارش‌های خوبی در زمستان است و با وحدت و هم‌افزایی هرچه بیشتر باید در تأمین امنیت حمل و نقل بکوشیم و دستگاه‌های همراه نیز با جدیت بیشتر نقش‌آفرین باشند.

سردار حسن مفخمی شهرستانی، فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی، نیز با اشاره به اجرای طرح زمستانه از اول آذر  تا 20 اسفند، اظهار کرد: از اهداف اجرای این طرح می‌توان به کنترل امنیت معابر درون و برون شهری، مدیریت ترافیک و بحران‌های احتمالی، تسهیل در روان‌سازی تردد و جلوگیری از مسدود شدن جاده‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: اجرای طرح زمستانه ناجا نشان از هم‌افزایی، تعامل و در کنار هم بودن دستگاه‌ها برای حفظ سلامتی مردم دارد و دستگاه‌های متولی برای تحقق اهداف تعریف شده از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنند. راهداری در دو گردنه برف‌گیر قاقان و زالیان حضور مستقیم دارد و با ۵۴ اکیپ جاده‌ای، 18 تیم جاده‌ای، 150 تیم امدادرسان و 13 پایگاه امدادی و اورژانس، 226 دستگاه انواع ماشین آلات، 22 پایگاه جاده‌ای و 35 راهدارخانه مشغول خدمت‌رسانی است.

مفخمی با اشاره به آمار فوتی‌های درون شهری 29 نفر و برون شهری 59 نفر در سال 99، ادامه داد: در مدت اعلام شده ۳۱۳ مصدوم برون شهری و ۱۴۵۱ مصدوم در حوادث درون شهری به ثبت رسیده است. همچنین 3 هزار اعمال قانون با تخلفات حادثه‌ساز نیز ثبت شده است.

انتهای پیام
captcha