واکسیناسیون 86 درصد دانش‌آموزان بالای 12 سال در فارس
کد خبر: 4015753
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸

واکسیناسیون 86 درصد دانش‌آموزان بالای 12 سال در فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به بازگشایی مدارس در استان گفت: خوشبختانه بیش از 95 درصد از فرهنگیان و 86 درصد از دانش‌آموزان 12 تا 18 ساله در فارس واکسینه شده‌اند.

فرهاد اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس به گزارش ایکنا از فارس، فرهاد اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 2 آذرماه در در برنامه زنده تلویزیونی نگاه روز از  شبکه استانی فارس که پیرامون بازگشایی مدارس پخش شد، گفت: خوشبختانه بیش از 95 درصد از فرهنگیان و 86 درصد از دانش‌آموزان 12 تا 18 ساله در فارس واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه همه معلمان و کادر آموزشی برای حضور در مدرسه باید واکسینه شده باشند، گفت: در دستورالعمل‌های صادر شده اشاره‌ای به واکسیناسیون اجباری دانش‌آموزان برای حضور در کلاس نشده است.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه اولیا نگران بازگشایی حضوری مدارس نباشند، افزود: دستورالعمل‌های ستاد ابلاغی برای بازگشایی مدارس بسیار سخت‌گیرانه و هوشمندانه است و رعایت همه مسائل بهداشتی در آن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در این بازگشایی کمیت کلاس‌های درس مثل سابق نیست و زمان آموزش‌های حضوری کوتاه و متنوع خواهد بود، گفت: مجوز بازگشایی توسط ستاد ملی کرونا صادر شده است اما شورای مدرسه در رابطه با نحوه حضور دانش‌آموزان و ساعت‌های کلاسی برنامه‌ریزی خواهد کرد.

وی با تصریح اینکه اشتیاق دانش‌آموزان نیز برای حضور در مدرسه زیاد شده است و همه امروز فهمیده‌اند که هیچ نوع اموزشی جایگزین آموزش حضوری نیست، به دانش‌آموزان توصیه کرد خوراکی و آب نوشیدنی به همراه خود داشته باشند زیرا بوفه‌های مدارس تعطیل خواهد بود.

اسماعیلی با بیان اینکه شبکه بهداشت نظارت فنی را بر امر بازگشایی مدارس خواهد داشت، گفت: علاوه بر ادارات اموزش و پرورش سراسر استان این انتظار وجود دارد که خود اولیا نیز نظار مستمری بر بازگشایی مدارس دانش‌آموزان داشته باشند و موارد خاص را به مدیر مدرسه و یا اداره گزارش دهند.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی حضوری مدارس به معنی تعطیلی آموزش‌های تلویزیونی و مجازی نیست، افزود: شاد مراحل تکامل خود را به خوبی طی کرده است و به عنوان یک ابزار قدرتمند آموزشی برای معلمان می‌تواند حتی بعد از دوران کرونا نیز ایفای نقش کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه سخنان خود برای کنترل وزن و پاقی دانش‌آموزان طرح کوچ را اجرا کردیم، افزود: طرح سواد حرکتی نیز با هدف کاهش و پیشگیری از آسیب‌های بدنی و اسکلتی در مدارس فارس اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha