انجام تست PCR برای فرهنگیان و دانش‌آموزان اجباری شد
کد خبر: 4015853
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

انجام تست PCR برای فرهنگیان و دانش‌آموزان اجباری شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از لزوم انجام آزمایش PCR برای فرهنگیان و دانش‌آموزانی که یک نوبت واکسن دریافت کرده باشند خبر داد و گفت: افرادی که یک نوبت واکسن دریافت کرده باشند تا زمان تکمیل واکسیناسیون، لازم است که هفته‌ای یکبار آزمایش PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، عبدالمحمد خواجه‌ئیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  امروز سوم آذرماه در گفت‌وگو با اصحاب رسانه گفت: براساس آئین‌نامه ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افرادی که یک نوبت واکسن دریافت کرده باشند تا زمان تکمیل واکسیناسیون( ۱۴ روز بعد از دریافت دو دُز واکسن)، لازم است که هفته‌ای یکبار آزمایش PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان بیان کرد: با توجه به انجام واکسیناسیون کادر آموزشی، اداری و خدماتی آموزش و پرورش و دانش‌آموزان، هر کدام از این افراد که واکسن نزده‌اند، برای حضور بر سر کار و کلاس درس باید هفته‌ای ۲ بار(هر ۳ روز یک‌بار) آزمایش PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند.

خواجه‌ئیان با اشاره به حساسیت بازگشایی مدارس افزود: در بازگشایی‌ها، مدرسه‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اماکن تجمعی هستند و فراهم کردن شرایط لازم برای حفظ سلامت فرهنگیان، دانش‌آموزان و کارکنان در راستای کاهش مواجهه و قطع زنجیره تماس ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹، از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای دستیابی به این نتیجه ضرورت دارد افزون بر رعایت اصول بهداشتی، مقررات ویژه‌ای از طریق فاصله‌گذاری اجتماعی برای کاهش مواجهه متناسب با سطح اضطرار و درجه اهمیت فعالیت آموزشی، مهارتی و واکسیناسیون دانش‌آموزان و کادر مدرسه در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: توجه به ورود افراد واکسینه شده و یا غربالگری شده(با تست PCR)، پیشگیری از تجمع‌ها، رعایت فاصله‌گذاری در تمام شرایط و تهویه مناسب از موارد قابل‌توجه در بازگشایی مدارس است و همچنان اولویت شامل شستن دست‌ها، فاصله فیزیکی مناسب و استفاده از ماسک برای همه افراد در مدرسه مورد تأکید است.

خواجه ئیان تأکید کرد: اصول کلی پیشگیری از کرونا که شامل واکسیناسیون همگانی، شست‌وشوی مرتب و صحیح دست‌ها، رعایت فاصله فیزیکی مناسب و استفاده از ماسک و رعایت بهداشت تنفسی است و مشارکت همگانی دانش‌آموزان و کارکنان به قوت خود باقی است.

وی در پایان بیان کرد: والدین چنانچه علائم مشکوک شبیه سرماخوردگی(سرفه، عطسه، آبریزش و گرفتگی بینی، تب) در دانش‌آموز خود مشاهده کردند تا بهبودی کامل، فرزند خود را به مدرسه نفرستند تا از سلامت خود و دیگر خانواده‌ها محافظت کنند.

انتهای پیام
captcha