واکسیناسیون 76 درصد افراد بالای 12 سال در فارس
کد خبر: 4016075
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶

واکسیناسیون 76 درصد افراد بالای 12 سال در فارس

طبق اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تاکنون، ۸۸ و نیم درصد دُز اول و ۷۶ درصد از جمعیت هدف زیرمجموعه دانشگاه نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 3 آذرماه در چهارصد و پنجاه و یکمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در استان فارس گفت: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تاکنون، ۸۸ و نیم درصد دُز اول و ۷۶ درصد از جمعیت هدف زیرمجموعه دانشگاه نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به تلاش تیم‌های واکسیناسیون استان برای گسترش پوشش جمعیت واکسینه فارس، از افرادی که تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند خواست تا با تسریع در مراجعه به پایگاه‌های واکسیناسیون در افزایش ایمنی عمومی جامعه سهیم شوند.

حسینی با اعلام نتایج آخرین بررسی‌های آماری در خصوص تاثیر واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، پیامد مثبت توجه به این دو اصل مهم را حفاظت از سلامت خود و جامعه در برابر این بیماری دانست.

وی با بررسی آخرین وضعیت کرونا در استان، بیشترین آمار جان‌باختگان این بیماری طی روزهای اخیر را مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت در راستای حفظ سلامت مردم استان در برابر این بیماری، رسالت اصلی مجموعه سلامت است که با تمام توان و به صورت جدی دنبال می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین ضمن دعوت از مردم استان برای مشارکت جدی در ایمن‌سازی جامعه، افزود: پایبندی مردم به این مسئولیت مهم، بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ و قطع زنجیره انتقال کروناویروس است.

وی در ادامه ضمن پیگیری آخرین روند واکسیناسیون در استان و آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار ابتلا در مناطق مختلف استان، وضعیت سلامت بیماران در بخش‌های کووید۱۹ بیمارستان‌های استان، روند بهبودی مبتلایان و علت‌های جان‌باختن بیماران طی ۲۴ساعت گذشته در استان پرداخت.

انتهای پیام
captcha