نقش بسیج در تحولات بین‌المللی خودنمایی می‌کند
کد خبر: 4016110
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹

نقش بسیج در تحولات بین‌المللی خودنمایی می‌کند

معاون فرهنگی نيروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: روزی که نیروی بسیج به دستور بنيانگذار کبیر انقلاب اسلامی با هدف مقابله با هجمه تشکیل شد، هیچ فردی فکر نمی‌کرد به عنوان اندیشه و مکتب در تمام جهان خودنمایی کند، اما امروز این نیروی ارزشمند به جایگاهی رسیده که در تمام تحولات بین‌المللی تأثیرگذار است.

سردار اکبری

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار اکبری، معاون  فرهنگی نيروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز، سوم آذر در رزمایش اقتدار بسیجیان که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد، اظهار کرد: روزی که نیروی بسیج به دستور بنيانگذار کبیر انقلاب اسلامی با هدف مقابله با هجمه تشکیل شد هیچ فردی فکر نمی‌کرد به عنوان اندیشه و مکتب در تمام جهان خودنمایی کند، اما امروز این نیروی ارزشمند به جایگاهی رسیده که در تمام تحولات بین‌المللی تأثیرگذار است.

اکبری اظهار کرد: نیروی ذخیره برای احتیاط در تهدیدات نظامی در همه کشورهای جهان وجود دارد، اما نیروی مردمی بسیج با همه این نیروهای ذخیره متفاوت است و در هر شرایطی که نیاز باشد ورود پیدا کرده و خدمات ماندگار از خود به یادگار می‌گذارد. بنابراین بسیج با هیچ نیرویی قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: بسيجيان امروز را باید با یاران و انصار حضرت سیدالشهدا(ع) که در روز عاشورا با الگوی زمان شناسی و امام شناسی پشتیبان پیشوای خود ماندند تا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و بزرگترین افتخار بسیجیان امروز نیز حرکت در مسیر انقلاب و پشتیبانی از ولایت فقیه است.

اکبری بیان کرد: نظام سلطه همواره در منطقه حضور داشته و در امور تمامی کشورها مداخله کرده و منابع آنها را به یغما برده و تنها کشوری که مقابل زیاده‌خواهی‌های این نظام مخرب ایستادگی کرده ایران است. چرا که تفاوت ما با دیگر کشورها این است که آنها به خواسته استکبار و در رأس آنها آمریکا تن می‌دهند، اما ایرانیان بر اساس آرمان‌های انقلابی و وعده‌های الهی و با فرهنگ بسیجی، ایثار و فداکاری مقابل استکبار ایستادگی می‌کند.

اکبری یادآور شد: به فرموده امام راحل، ملت ایران آمریکا را از منظر قرآن که همان جبهه باطل است می‌نگریم و خداوند نیز در مقابل این جبهه به ما بشارت پیروزی داده و ملت ایران با تکیه بر این وعده الهی در مقابل نظام سلطه می‌ایستد. چراکه جبهه حق به هیچ عنوان از باطل شکست نمی‌خورد. براساس آموزه‌های دینی حاکمیت زمین متعلق به مستضعفان است و تمامی منابع حساس خدادادی نیز در جغرافیای این کشورها قرار دارد و نیروی بسیج میدان دار این وعده الهی خواهد بود.

این کارشناس بین‌الملل بیان کرد: اولین جلوه بسیج در دفاع مقدس ظهور کرد که بعد از آن در جنگ ۳۳ روزه، مشکلات امنیتی و نظامی در سوریه، عراق و یمن نیز این تفکر و اندیشه بسیجی بود که امنیت مسلمانان را در برابر نظام سلطه حفظ و توطئه‌های آنها را خنثی کرد. تلاش برای ناکارآمد نشان دادن دولت و حاکمیت و ناامید کردن مردم از آینده نظام اسلامی توطئه جدید دشمن از طریق فضای مجازی است و آحاد مردم باید نسبت به این توطئه دشمن هوشیار باشند.

انتهای پیام
captcha