شرایط مطلوب لرستان در رنگ‌بندی کرونایی
کد خبر: 4016719
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
معاون استاندار لرستان خبر داد:

شرایط مطلوب لرستان در رنگ‌بندی کرونایی

معاون استاندار لرستان با اشاره به وضعیت مطلوب لرستان از نظر رنگ‌بندی کرونایی، گفت: فرهنگیانی که تاکنون به دلایلی واکسیناسیون را انجام نداده‌اند اگر محدودیت پزشکی ندارند به این مهم عمل کنند تا با اپیدمی و شیوع بیماری مواجه نشویم.

محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، شنبه، ششم آذرماه در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش واکسیناسیون در سطح کشور و اتفاقات خوبی که در این زمینه به وقوع پیوسته است، وضعیت رنگ‌بندی شهرها در کشور متغیر شده و در استان لرستان نیز به تبع شرایط مطلوب‌تری ایجاد شده است.

وی افزود: در استان لرستان در شهرستان‌های کوهدشت و بروجرد وضعیت آبی است و شهرستان پلدختر از وضعیت قرمز به نارنجی و سایر شهرهای استان در وضعیت زرد قرار دارند و در مجموع وضعیت استان مناسب است.

ثمینی با اشاره به فصل سرما و ضرورت واکسیناسیون، اضافه کرد: لازم است در سطح استان از فرایند واکسیناسیون استقبال مناسبی صورت پذیرد و این موضوع جدی‌تر گرفته شده و با توجه به شرایط خوبی که حاصل شده آن دسته از افرادی که تاکنون واکسن نزده‌اند حتماً نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با اشاره به موضوع بازگشایی مدارس، گفت: خوشبختانه دانش‌آموزان تا حدود زیادی دُز اول را تزریق کرده و در حال تزریق دُز دوم هستند و لازم است فرهنگیانی که تاکنون به دلایلی واکسیناسیون را انجام نداده‌اند اگر محدودیت پزشکی ندارند به این مهم عمل کنند تا با اپیدمی و شیوع بیماری مواجه نشویم.

وی با تأکید بر ضرورت واکسینه شدن ناوگان حمل و نقل و سرویس مدارس بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسیر خانه و مدرسه، افزود: موضوع  نظارت با جدیت در مدارس اعمال شده و تذکرات لازم به‌صورت مکتوب به آموزش و پرورش ارسال می‌شود و دستگاه تعلیم و تربیت موظف است در جهت رفع نواقص اقدام کند.

ثمینی بیان کرد: در صورت وجود نواقص در  یک مرکز آموزشی آن مدرسه تعطیل خواهد شد زیرا سلامت دانش‌آموز و معلم در اولویت ماست و چنانچه پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده باشند از طرف ستاد استانی قابل پیگیری خواهد بود.

انتهای پیام
captcha