تقویت ضریب پوشش واکسن کرونا در روستاهای سمنان
کد خبر: 4016796
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

تقویت ضریب پوشش واکسن کرونا در روستاهای سمنان

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه ضریب پوشش واکسن کرونا در روستاهای استان باید تقویت شود، گفت: برای ثبات این وضعیت و آبی شدن بقیه شهرها پروتکل‌های بهداشتی باید بیشتر رعایت شود.

تقویت ضریب پوشش واکسن کرونا در روستاهای سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار شب گذشته، 6 آذر در جلسه ستاد ملی کرونا در سالن یادگار امام استانداری سمنان با بیان اینکه دو شهرستان شاهرود و دامغان در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های سمنان، گرمسار، سرخه، مهدی‌شهر در وضعیت رنگ‌بندی کرونایی زرد هستند، اظهار کرد: تنها دو شهرستان آرادان و میامی در رنگ‌بندی کرونایی آبی قرار دارند.

وی ادامه داد: خروج همه شهرهای استان سمنان از وضعیت قرمز به معنای پایان کرونا نیست زیرا سلامت مردم از اولویت‌ها است لذا برای آبی شدن سایر شهرها و ثبات وضعیت باید پروتکل‌های بهداشتی با شدت بیشتری رعایت شود.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه بازدیدها و نظارت در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در استان بخصوص در حوزه مدارس و اصناف باقدرت باید ادامه یابد، متذکر شد: دانش‌آموزانی که شرایط واکسن داشته و هنوز دریافت نکردند، حتماً نسبت به دریافت آن اقدام کنند و در حوزه روستایی نیز اقدامات برای افزایش پوشش ضریب واکسیناسیون کرونا باید تقویت شود.

هاشمی با تأکید بر اینکه اقناع‌سازی مردم در خصوص رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون باید پیگیری جدی‌تری شود، اظهار کرد: در حوزه شهری و روستایی به جهت مراقبت از سلامت دانش‌آموزان، بازدیدهای سرزده از مدارس در خصوص نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و کسبه، نظارت‌ها و بازدیدها به صورت مستمر و جدی ادامه‌دار باشد که بر این اساس در صورت تداوم و تکرار عدم رعایت دستورالعمل‌ها از سوی اصناف متخلف برخورد جدی و پلمپ باید صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha