محرومیت‌زدایی در حصار ساختارهای پیچیده قرار دارد
کد خبر: 4016917
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

محرومیت‌زدایی در حصار ساختارهای پیچیده قرار دارد

استاندار مرکزی با بیان اینکه نظام اداری کشور نیازمند تحول بنیادین است گفت: متأسفانه محرومیت‌زدایی در چنبره ساختارهای پیچیده قرار گرفته و موفقیت بالایی حاصل نشده است.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، 7 آذر در کارگروه بسیج سازندگی استان مرکزی که با حضور سردار محمد زهرایی، مسئول بسیج سازندگی کشور در استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد محرومیت فقط به حوزه اقتصادی مربوط نیست و در عرصه‌های دیگر شاهد فقر هستیم.

وی افزود: وظیفه تأمین گزاره‌های اصلی هچون عدالت، رفاه و امنیت برعهده است، اما باید دید چرا در تحقق گزاره‌ها با وجود تلاش‌های صورت گرفته موفقیت‌های نسبی حاصل شده و به اهداف نرسیدیم. محرومیت و فقر یکی از اضلاع مثلث است و دو ضلع دیگر فقر فساد و ناکارآمدی است و اگر ناکارآمدی برطرف و قطع نشود بی‌شک دو ضلع دیگر رشد می‌کنند.  

به‌گفته مخلص‌الائمه نظام اداری کشور قادر نیست لایه‌های آشکار فقر را اداره کند، پدیده‌های اجتماعی، کوه یخی هستند که فقط لایه‌ای از آن قابل رؤیت و لایه اصلی غیرقابل مشاهده است، برای مقابله با پدیده‌های چند بعدی و چند لایه باید در ساختار اجرایی تجدید نظر صورت گیرد و تا زمانی‌که ابرمسئله ناکارآمدی را رفع نکنیم به جایی نخواهیم رسید.

وی ادامه داد: متأسفانه درگیر دیوان‌سالاری ۵۰ ساله در کشور هستیم و محرومیت‌زدایی در چنبره ساختارهای پیچیده قرار گرفته است و موفقیت بالایی حاصل نشده است. نظام اداری کشور نیازمند تحول بنیادین است و امید است دولت سیزدهم در این راستا موفق عمل کند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه برای توسعه و محرومیت‌زدایی کم هزینه نشده است، اضافه کرد: باید دید چه چیزی مانع توسعه بوده است و چرا سازمان‌هایی چون بسیج سازندگی به توفیقات بالایی رسیده است؟ ناکارآمدی باعث شده است که سیاست‌های از بالا به پایین دولت‌ها جوابگو نباشد.

مخلص‌الائمه ضروت همسو بودن استانداری با فعالیت‌های جهادی را مورد تأکید قرار داد و گفت: نباید سرگرم مسائل فرعی باشیم و به همین منظور با هماهنگی دستگاه‌های متولی ستاد یا مرکزی برای راهبری طرح‌های محرومیت‌زدایی راه‌اندازی خواهیم کرد. برای انجام این منظور ساختمانی در نظر گرفته شده است و دستگاه‌های اجرایی نیز باید نماینده تام الاختیاری با فهم کار جهادی جهت حضور در این ستاد معرفی کنند تا با چابکی در کنار ساختارهای موجود فعالیت داشته باشد.

استاندار مرکزی در پایان اظهار کرد: نگاه مدیران ارشد استان به شهرستان‌ها نگاهی همراه با عدالت است. ماشین در حال حرکتی را در اختیار داریم و نمی‌توان برای تعمیر و بازسازی امور این ماشین را متوقف کرد و باید تعمیرات در حال حرکت صورت گیرد. کشور با رشد اقتصادی نزدیک به صفر، تورم آنچنانی و بهره‌وری منفی تحویل شد و نمی‌توان برای اصلاح و درست کردن اقتصاد و بهره‌وری آن را متوقف کرد. هنر مدیران تعمیر ماشین در حال حرکت است و همه برای تحقق این مهم تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha