افتتاح نمایشگاه خوشنویسی «روایت رقاع» در اراک
کد خبر: 4018058
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷

افتتاح نمایشگاه خوشنویسی «روایت رقاع» در اراک

معاون فرهنگی حوزه هنری استان مرکزی از برپایی نمایشگاه خوشنویسی «روایت رقاع» از مجموعه آثار استاد ناصر طاووسی در نگارخانه «سوره» خبر داد.

نمایشگاه خوشنویسی روایت «رقاع»

مجید جدیدی، معاون فرهنگی حوزه هنری استان مرکزی، در حاشیه افتتاح نمایشگاه خوشنویسی «روایت رقاع»، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از افتتاح نمایشگاه خوشنویسی اثر استاد ناصر طاووسی در نگارخانه «سوره» حوزه هنری استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه عصر پنج‌شنبه، 11 آذر ماه افتتاح و تا 18 همین ماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: آثار به نمایش گذارده استاد طاووسی بیشتر «رقاع» است، اما بازدیدکنندگان آثاری همچون نستعلیق، نسخ فارسی، کوفی، ثلث و محقق را نیز تماشاگر هستند. یکی از تلاش‌های استاد احیای این خط «رقاع» است و خوشنویسان استان با مشاهده این خط با نمونه کارهای جدید آشنا شده و ایده خواهند گرفت.

جدیدی با بیان اینکه برخی از آثار ارائه شده در این نمایشگاه از نمونه آثار استاد طاووسی در نمایشگاه‌های برون مرزی است، اظهار کرد: تعدادی از آثار با نگارگری تلفیق شده که زیبایی کار را چندین برابر می‌کند. در این نمایشگاه علاوه بر 27 اثر از نمونه آثار استاد، نمونه اثر انجام شده روی جلد کتاب مقام معظم رهبری، طراحی پرچم‌های مذهبی و ... را نیز شاهد هستیم.

وی استقبال علاقه‌مندان و مردم از نمایشگاه‌های قوی با سطح کیفی عالی را قابل قبول توصیف کرد و افزود: آشنایی علاقه‌مندان به خوشنویسی با خطوطی که کمتر به آن پرداخته می‌شود یکی از اهداف حوزه هنری استان برای برپایی نمایشگاه است. خوشنویسان جوان با تماشای آثار هنرمندان با نوع نگاه آنان بیشتر آشنا شده و می‌توانند با ایده‌پردازی خالق آثار ماندگاری باشند.

جدیدی با اشاره به اینکه هنر خوشنویسی می‌تواند تجاری‌سازی شود و استاد طاووسی به این امر مبادرت دارد، اضافه کرد: طراحی و تولید پرچم برای مراسم عزاداری یا جشن‌های‌های مذهبی و ملی و طراحی جلد کتاب می‌تواند به درآمدزایی فعالان این حوزه منتج شود. قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خوشنویسی باید معرفی شود تا جوانان بیشتری در این مسیر قدم بردارند.

وی ادامه داد: همکاری خوشنویس با نگارگر زمینه خلق آثار زیباتر و ماندگارتر را فراهم می‌کند. هریک از خوشنویسان قطعاً در کنار خود هنرمندان دیگری را می‌شناسند که با همکاری یکدیگر می‌توانند برای استان افتخارآفرین باشند. این نمایشگاه ایده است و می‌تواند مورد توجه هنرمندان استان قرار گیرد. امید است خوشنویسان جوان با ایده‌پردازی و تمرین بیشتر به سبکی برسند که بتوانند نمایشگاه‌هایی با چنین آثار زیبایی برپا کنند.  

انتهای پیام
captcha