سازمان اسلامی مالزی: دورویی آمریکا در گفت‌وگوهای هسته‌ای وین روشن شد
کد خبر: 4018435
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

سازمان اسلامی مالزی: دورویی آمریکا در گفت‌وگوهای هسته‌ای وین روشن شد

شورای مشورتی سازمان‌های مردم‌نهاد مالزی اعلام کرد: آمریکایی‌ها و غربی‌ها در مذاکرات هسته‌ای وین دورویی خود را در مورد خلع سلاح هسته‌ای نشان دادند.

به گزارش ایکنا از مالزی، شورای مشورتی سازمان‌های مردم‌نهاد مالزی در یک بیانیه مطبوعاتی که به امضای عزمی عبدالحمید، رئیس این شورا رسیده است درباره مذاکرات هسته‌ای ایران نوشت:

«اسرائيل اكنون خصلت استعماری آشكار خود را به عنوان رژیمی مافوق آمريكا نشان داد وقتی كه نخست‌وزير این رژیم از آمريكا خواست مذاكرات هسته‌ای ايران را فوراً متوقف كند.

این امر به تنهایی نشان می‌دهد که چگونه ایالات متحده به ابزاری برای اسرائیل برای دیکته کردن توافق هسته‌ای ایران تبدیل شده است. به نظر می‌رسد که اسرائیل به ایالات متحده دیکته می‌کند که چگونه با ایران حتی در مورد حقوق حاکمیتی خود برخورد کند.

 بنت با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا صحبت کرده و مدعی شده است که ایران از «باج‌گیری هسته‌ای» به عنوان یک تاکتیک استفاده می‌کند و بنابراین ایالات متحده باید فوری مذاکرات هسته‌ای را متوقف کند.

این اسرائیل است که برای ابرقدرت‌ها به‌ویژه آمریکا سیاه‌نمایی می‌کند تا تسلیم خواست‌های صهیونیست‌ها شوند.

چرا ایالات متحده باید همیشه تابع دستورات اسرائیل باشد؟ اسرائیل کنترل کامل سیاست‌های خارجی آمریکا و انگلیس در رابطه با فلسطین را در دست دارد. اینگونه است که آمریکا مطیع اسرائیل است.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که ایران اخیراً غنی‌سازی اورانیوم با خلوص ۲۰ درصد را با سانتریفیوژهای پیشرفته در تأسیسات فردو آغاز کرده است. ایران حق حاکمیتی بر فناوری هسته ای که توسعه می‌دهد دارد.

این ایالات متحده بود که به‌طور یک‌جانبه از توافق هسته‌ای 2015، موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 2018 از این پیمان خارج شد. ایران در واقع از محدودیت‌های سختگیرانه برنامه هسته‌ای خود در ازای لغو تحریم‌ها تبعیت کرد.

در این میان به گزارش وای نت نیوز کمیته وزیران اسرائیل که بر خرید دفاعی نظارت دارد، روز یکشنبه قراردادی را تصویب کرد که به نیروی هوایی این رژیم اجازه می‌دهد بالگردهای CH-53k لاکهید مارتین را با هزینه 2.4 میلیارد دلار به عنوان بخشی از آمادگی برای حمله پیش‌بینی‌شده به ایران خریداری کند. اسرائیل برای توجیه یک حمله سناریوی ارعابی تنظیم می‌کند.

ما بر این عقیده هستیم که ایران حق دارد از خود در برابر هرگونه حمله مورد انتظار قدرت‌های خارجی دفاع کند. جهان به هیچ دلیلی نباید به اسرائیل اجازه جنگ دهد و اینکه اهداف خود را در مورد توافق هسته‌ای دیکته کند.

ارتش اسرائیل در ماه‌های اخیر آمادگی خود را برای امکان حمله به ایران با تمرین‌های بیشتر نیروی هوایی اسرائیل و اطلاعات بیشتر افزایش داده است. از قضا حمایت ایالات متحده از برنامه هسته‌ای اسرائیل واضح است و هیچ ابایی در برابر اسرائیل برای توسعه زرادخانه تسلیحات کشتار جمعی خود ندارد.

چگونه می‌توان به خاورمیانه‌ای عاری از سلاح‌های کشتار جمعی دست یافت. در حالی که ایالات متحده سیاست استاندارد دوگانه‌ای را به نفع تسلیحات هسته ای اسرائیل اعمال می‌کند.

تا به امروز ایالات متحده از گنجاندن اسرائیل در معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای به عنوان یک عضو غیرهسته‌ای و پذیرش بازرسی از فعالیت‌های هسته‌ای آن حمایت می کند.

این استاندارد دوگانه از بدترین نوع است، زمانی که ایالات متحده از تمام توان خود برای محدود کردن هرگونه چالشی از سوی هر دولتی برای مقابله با اسرائیل استفاده می‌کند.

ما با ایران در پیگیری حق خود برای ادامه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیزش اعلام همبستگی می‌کنیم. ما پیام موساد به ایران را با این هشدار که جمهوری اسلامی هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت را محکوم می‌کنیم. دلیل تهدید موساد تضمین امنیت کامل اسرائیل در منطقه است.

اسرائیل در درخواست خود از ایران برای نساختن سلاح هسته‌ای ریاکارانه عمل می‌کند، در حالی که اسرائیل تمام تلاش خود را برای تضعیف تلاش‌های قدرت‌های بزرگ برای دستیابی به توافق بر سر پرونده هسته‌ای انجام داده است.

رژیم اسرائیل به داشتن سلاح‌های هسته‌ای به شدت اعتقاد دارد. تخمین زده می‌شود که در انبارهای اسرائیل بین 80 تا 400 کلاهک هسته‌ای وجود دارد.

از آنجایی که مذاکرات وین با هیچ تصمیم مهمی به پایان نرسیده است، ایران شجاعانه پیشنهادی را ارائه کرده است تا از سوی طرف‌های مورد نظر پذیرفته شود. بدیهی است که ایران در استدلال خود برای مذاکره برای لغو تحریم‌ها توسط ایالات متحده منطقی است. ما خواستار احیای برجام برای راه حلی عادلانه به نفع صلح و به نفع مردم ایران هستیم.

ما معتقدیم که ایران برای هدف دیگری جز تأمین امنیت موجودیت اسرائیل مورد هجمه قرار نگرفته است. این دورویی، وقیحانه است در حالی که طرف‌های غربی به خوبی می‌دانند که اسرائیل تنها قدرت هسته‌ای در منطقه است.

مایه تأسف است که جامعه بین‌الملل این واقعیت را نادیده گرفته است که در حالی که ایران (به ادعای آنها) نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، به اسرائیل این حق کامل داده می‌شود که خود را به مدرن‌ترین سلاح هسته‌ای مسلح کند».

انتهای پیام
captcha