همکاری تایلند و عربستان در حوزه محصولات حلال
کد خبر: 4018513
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

همکاری تایلند و عربستان در حوزه محصولات حلال

تایلند و عربستان که از سال 1989 روابط اقتصادی بحرانی را پشت سر گذاشته‌اند، پس از گذشت سال‌ها به دنبال احیای روابط اقتصادی از طریق تقویت تعاملات در حوزه صنایع و محصولات حلال هستند.

همکاری تایلند و عربستان در حوزه محصولات حلالبه گزارش ایکنا، روابط عربستان سعودی با تایلند از سال 1989 به دلیل واقعه سرقت جواهرات سلطنتی از یک شاهزاده سعودی از سوی یک کارگر تایلندی به بحران سیاسی تبدیل شد. در اثر این رویداد که منجر به برخی حوادث قتل و ترور نیز شد، روابط دو کشور تنزل یافته و بخشی از فعالیت‌های  اقتصادی دوجانبه متوقف شد، به همین دلیل زمینه‌های بازسازی و ارتقای روابط همواره در نظر طرفین قرار داشته است.

در همین راستا؛ مرکز علوم حلال دانشگاه «چولالانگ‌ کورن» با اعزام هیئت علمی در شانزدهمین مجمع عمومی مؤسسه اسلامی استاندارد در عربستان شرکت کرد. «وینای دهلان»، سرپرست هیئت اعزامی تایلندی در این دیدار با شاهزاده «ممدوح بن سعود بن سنیان آل سعود»، رئیس دانشگاه اسلامی مدینه، سازمان غذا و داروی عربستان و اتاق بازرگانی جده درباره همکاری و تبادل دانش و فناوری صنعت محصولات حلال دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در بانکوک، این هیئت علمی در گفت‌وگو با رئیس دانشگاه اسلامی مدینه در مورد تحقیقات و پیشرفت‌های صورت‌گرفته در تایلند و آمادگی به منظور بررسی کیفیت محصولات حلال با استفاده از فناوری روز و تأیید کیفیت محصولات گزارشی ارائه داد.

تایلند امیدوار است از طریق ارائه دستاوردهای خود در دانش و صنعت محصولات حلال روابط با عربستان سعودی را بهبود بخشد.

موضوعات مورد بحث در حال حاضر بیشتر بر همکاری دانشگاهی دو کشور در زمینه تبادل دانش در حوزه محصولات حلال متمرکز است. در آینده، ممکن است اعزام کارشناس به منظور برگزاری یک دوره آموزشی به مرکز حلال که تحت نظارت دانشگاه چولالانگ کورن است، پیشنهاد شود.

انتهای پیام
captcha