انعکاس معرفی مسئولان کمیته‌های مسابقات سراسری قرآن در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 4018634
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

انعکاس معرفی مسئولان کمیته‌های مسابقات سراسری قرآن در صفحات معارفی رسانه‌ها

در آستانه برگزاری مرحله نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اسامی اعضای کمیته‌های مختلف ستاد برگزاری این دوره از مسابقات اعلام شد

به گزارش ایکنا، در صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز 14 آذر اخبار مختلفی بازتاب یافته که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به معرفی مسئولان کمیته‌های ستاد برگزاری مسابقات سراسری قرآن اشاره کرد. در ادامه مروری بر این اخبار خواهیم داشت؛

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد یک خبر منتشر کرده است که عنوان آن عبارت از «نظر علامه طباطبایی درباره ماهیت غرب و غرب‌زدگان / مریض‌دلانِ امت» است.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز دو خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن با صدای شهریار پرهیزکار منتشر شده است و تیتر خبر دیگر، عبارت از «کودکی که قرآن را با معنی و مفهوم حفظ کرد/ شناسایی نابغه قرآنی در خدابنده» است.

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کلاس‌های قرآنی در مراکز قرآنی و جامعه‌القرآن تعطیل شد و همانند سایر فعالیت‌های دیگر این اقدامات با وقفه دچار شد، اما با این حال بسیاری از خانواده‌ها از این ایام هم استفاده کرده و با آموزش مجازی و یا تدریس خصوصی به تربیت حافظان قرآنی پرداختند. در استان زنجان و البته در مناطق دور از شهر با وجود مشکلاتی که در رفت و آمد هم وجود داشت، نیروهای خوبی در زمینه حفظ قرآن کریم تربیت شدند و تعداد حافظان قرآنی نیز افزایش یافت.

سال گذشته کودک 5 ساله زنجانی حافظ کل قرآن کریم شد و امسال هم از همان منطقه یک کودک دیگر با 7 سال سن حافظ قرآن کریم شده است که همین امر موید توجه ویژه زنجانی‌ها به مباحث دینی و قرآنی است. «مبینا عزیزی» کودک خردسال زنجانی یکی از نوابغ زنجانی است که در سن 7 سالگی موفق به حفظ قرآن کریم شده است و در واقع یکی از خردسال‌ترین حافظان کشور محسوب می‌شود. وی که از سه و نیم سالگی در کلاس‌های جامعه‌القرآن حضور داشته است، امروز در سن 7 سالگی حافظ قرآن کریم است و قبل از رفتن به مدرسه مبانی دینی را به خوبی می‌داند.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار سه خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «ابن سینا و هویت ملی»،‌ «پویش ملی «از تبار زینب» با هدف معرفی فعالیت‌های بچه‌های مسجد در دوران کرونا برگزار می‌شود» و «مصائب روحانیونی که می خواهند در جامه کودکان درآیند!» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «پویش ملی «از تبار زینب» با هدف معرفی فعالیت‌های بچه‌های مسجد در دوران کرونا برگزار می‌شود» آمده است: بچه‌های مسجد در جریان شیوع کرونا با رویکردی جهادی وارد میدان شدند؛ از ضدعفونی معابر گرفته تا راه اندازی کارگاه تولید ماسک؛ از حمایت خانواده‌های آسیب دیده از کرونا تا توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان و بسیاری از فعالیت‌های دیگر که در سراسر کشور و در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد محقق شد. اکنون دو سال از شیوع این ویروس منحوس می‌گذرد و از آنجایی که روند واکسیناسیون در حال خاموش کردن آتش کرونا است، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصمیم به برگزاری پویشی با هدف نمایش کارنامه درخشان بچه‌های مسجد در این دوران با عنوان «از تبار زینب» کرده است.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز چهار خبر را روی خروجی خود برده که تیتر آنها عبارت از «تلاش نظام تبلیغاتی سلطه کوچک‌نمایی دستاوردها و بزرگ‌نمایی مشکلات است»، «آیت‌الله جنتی: همواره مراقب باشیم وحدت کلمه بر کشور حاکم باشد»، «کارنامه درخشان بچه‌های مسجد در پویش ملی «از تبار زینب»» و «تجربیات موفق ترویج و تعمیق فرهنگ انتظار و مهدویت بکار گرفته شود» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «تلاش نظام تبلیغاتی سلطه کوچک‌نمایی دستاوردها و بزرگ‌نمایی مشکلات است» آمده است:

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، گفت: آیت الله احمد جنتی، این فقیه بصیر و مبارز، عمر خود را در راه تعظیم شعائر الهی صرف کرد که مهر تایید و رضایت ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای بر خدمات و عملکرد صادقانه ایشان بر پایان این مسئولیت است.

رییس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و نماینده ولی فقیه در این شورا، افزود: رهبر انقلاب اسلامی بارها فرموده‌اند نظام اسلامی مقتدرِ مظلوم است. بیش از ۴۰ سال است که دشمنان بر علیه جمهوری اسلامی کار می‌کنند اما این نظام و کشور همچنان استوار است که این نشانه اقتدار است. امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی به قدری است دشمنان این نظام اسلامی هم به آن اعتراف می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور گفت: امروز بزرگترین ارتش جهان از مواجهه با نیروهای مسلح ما وحشت دارد و ما هر روز جلوه‌هایی از آن را می‌بینیم که هرکدام از این جلوه‌ها نیازمند جشن ملی است. این که یک قلدر را مثل آمریکا در منطقه سر جای خود بنشانیم و اجازه ندهیم که باج خواهی کند این نشاندهنده اقتدار است.

وی یادآور شد: کدام نظامی در این کره خاکی جرائت دارد که به ناو آمریکایی اخطار دهد یا اینکه پهپاد پیشرفته آن را در آسمان مورد هدف قرار دهد یا اینکه پایگاه نظامی او را هدف موشک قرار دهد. 

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ خبری را منتشر نکرده است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «مسئولان کمیته‌های ستاد برگزاری مسابقات سراسری قرآن معرفی شدند»، «تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در آستانه ولادت حضرت زینب(س)» و «راه رسیدن به اهداف در زندگی در برنامه «حوالی عصر» تبیین می شود» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «مسئولان کمیته‌های ستاد برگزاری مسابقات سراسری قرآن معرفی شدند» می‌خوانیم: در آستانه برگزاری مرحله نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اسامی اعضای کمیته‌های مختلف ستاد برگزاری این دوره از مسابقات اعلام شد.

بر همین اساس، مهدی قره‌شیخلو رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به‌عنوان «رئیس ستاد برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم» و حمید مجیدی مهر معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به‌عنوان «دبیر ستاد برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم» معرفی شده‌اند.

اسامی کمیته‌ها و مسئولان آن عبارت از ۱- عباس لهراسبی «مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی»، ۲- حسن مهری «مسئول کمیته اجرایی»، ۳- محمد ضرغام «مسئول کمیته فنی»، ۴- ذبیح‌اله روحی «مسئول کمیته پشتیبانی»، ۵- صابر کرمی «مسئول کمیته مدعوین»، ۶- سیدمصطفی ملیحی «مسئول کمیته حراست و انتظامات»، ۷- حجت‌الاسلام شوزب شیری «مسئول کمیته نظارت و بازرسی»، ۸- سیدحیدر مرتضوی «مسئول کمیته فناوری»، ۹- هاجر حیدری «مسئول کمیته فنی مسابقات خواهران» هستند.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار هشت خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «کتاب «ادیان جهان از منظر اسلام» رونمایی می‌شود»، «شماره نوزدهم سیاست‌نامه منتشر می‌شود»، «مهم‌ترین منبع درس متون فقه شهیدین»، «نمازی از «زمینه‌های پژوهشی الهیات عملی در حوزه علوم انسانی سلامت» می‌‌گوید»،‌ «جهان مدرن و تفسیرگرایی اروپایی»، «خورشاهیان: خلأهای اطلاعاتی را با رمان تاریخی پر کنیم»، «چطور با مرگ نزدیکان کنار بیاییم؟» و «چرا به مشاوره فلسفی نیاز داریم؟/ایده گوش‌دادن دقیق یک اصل سلامت فلسفی است» هستند.

انتهای پیام
captcha