جزئیاتی از آزمون کتبی رشته حفظ مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)
کد خبر: 4018751
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

جزئیاتی از آزمون کتبی رشته حفظ مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

آزمون کتبی رشته حفظ مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) به صورت آنلاین 19 آذرماه برگزار می‌شود.

مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)به گزارش ایکنا، پانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در رشته‌های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل، حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل و مفاهیم سوره‌های یاسین و نور، 10 آذرماه با ثبت‌نام ۱۲ هزار و ۲۲۱ نفر انجام شد.


بیشتر بخوانید:


بنابر گفته سمیه حاجعلی، مدیر دارالقرآن امام علی(ع) و دبیر این دوره از مسابقات «متسابقان رشته حفظ، ۱۹ آذرماه در آزمون کتبی که به صورت آنلاین برگزار خواهد شد، براساس زمان‌بندی به تفکیک هر رشته حضور پیدا می‌کنند. حفاظ متولد آذرماه 88 و کوچکتر و همچنین روشندلان از این آزمون معاف هستند و وارد مرحله نیمه نهایی (شفاهی و آنلاین) خواهند شد.»

آزمون کتبی رشته حفظ صرفاً با ارزیابی حسن حفظ و دارای چهل پرسش چهارگزینه‌ای با در نظر گرفتن امتیاز منفی برای پاسخ‌های اشتباه برگزار می‌شود و افرادی که بالاترین نمره را کسب کنند به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا می‌کنند.

شرکت‌کنندگان 19 آذرماه براساس زمان‌بندی چون حافظان کل (بانوان و آقایان) ساعت 9 صبح، حافظان رشته 20 جزء، ساعت 11، حافظان رشته 10 جزء در بخش آقایان ساعت 13، بانوان کمتر از 26 سال، ساعت 15 و بانوان بالای 26 سال ساعت 16 به پایگاه اینترنتی دارالقرآن به نشانی dqimamali.com مراجعه کنند. همچنین مدت زمان پاسخ‌دهی به سؤالات 30 دقیقه است.

یادآوری می‌شود، مرحله نیمه‌نهایی از ۲۰ تا ۳۰ آذرماه با سنجیدن حُسن حفظ و شاکله تلاوت حفاظ برگزار می‌شود. حافظانی که در این مرحله بالاترین نمره را کسب کنند به مرحله نهایی (دی‌ماه) راه پیدا خواهند کرد که در این مرحله علاوه برحسن حفظ، وقف و ابتدا، تجوید و صوت و لحن سنجیده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha