پیام تبریک رؤسای دانشگاه‌ها به مناسبت روز دانشجو
کد خبر: 4019148
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

پیام تبریک رؤسای دانشگاه‌ها به مناسبت روز دانشجو

رؤسا و سرپرستان دانشگاه‌های کشور طی پیام‌هایی جداگانه فرارسیدن 16 آذر و روز دانشجو را تبریک گفتند.

به گزارش ایکنا، جمعی از رؤسا و سرپرستان دانشگاه‌های کشور طی پیام‌هایی جداگانه فرارسیدن 16 آذر و روز دانشجو را تبریک گفتند و بر ادامه فعالیت‌های دانشجویی در راستای تحقق رسالت‌های آنان تأکید کردند.

در پیام محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد آمده است:

بسمه تعالی
 
با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت ‏کرامش ‏که چراغ راه بشریت‌‏اند.
 
16 آذر سال 1332 یادآور ایستادگی، بیداری و هوشیاری دانشجویان آگاه و فرهیخته‌ای بود که به اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا پاسخ دادند و از استقلال کشور دفاع کردند؛ یاد و خاطره شهدای دانشجوی این روز را گرامی می‌داریم.
 
16 آذر را می‌توان نماد مطالبه‌گری و آرمان‌گرایی جوانان دانست که در آموزش‌های مهارتی و تخصصی، نسبت به رشد اجتماعی و سرنوشت جامعه خود احساس مسئولیت می‏‌کنند و این روز را می‌توان روز تعالی و تکامل برای جوانان دانشگاهی نامگذاری کرد. انقلاب اسلامی ایران بی‌تردید ثمره خون شهیدان و مجاهدت آحاد مختلف ملت و به ویژه دانشگاهیانی است که آگاهانه در مسیر روشنگری و مبارزات با هدایت حضرت امام خمینی (ره) قرار گرفتند و توطئه بدخواهان و مستکبران را برهم زدند.
 
مسلماً شهیدان علمی الگوی تمام‌عیار جامعه دانشگاهی هستند. به واقع علم و دانشگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی هویت دیگری یافت و روحیه آرمان‌طلبی، جهادگری و عشق به ایران اسلامی در دانشجویان موجب شد، دانشگاه و کشور رو به جلو حرکت کند. دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی اجتماعی و از مردم برای مردم است که در هسته آن علم و فرهنگ و در پوسته آن اقتصاد، اجتماع و فناوری قرار دارد. چنین دانشگاهی می‌تواند برای مردم امیدآفرین، برای جوانان اشتغال‌آفرین و برای توسعه منطقه‌ای برنامه‌محور باشد و این دانشگاه در گام دوم انقلاب اسلامی با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، در کنار تربیت قوه عاقله، به سه دانش تخصصی، اجتماعی و مهارتی دانشجویان و جوانان تمرکز کرده و می‌کوشد از طریق اجرای طرح پویش اشتغال، تحصیل را با مهارت‌های جدید تلفیق کرده و وارد صنعت کند.
 
دانشگاه آزاد اسلامی، سند تحول و تعالی را در یک برنامه پنج ساله عملیاتی کرده که شامل سه محور «پرورش‌گر و توسعه‌دهنده فضای انقلابی»، «سرآمد و پاسخگو» و «کارآمد و پایدار» است که دانشجویان پایه و اساس این برنامه هستند و نقش تعیین‌کننده‌ای در این فرآیند دارند. دانشگاه آزاد اسلامی در حمایت از برنامه پژوهشی و فناورانه و اشتغال جوانان، راه‌اندازی اولین صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی با گستره کشوری را با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، اقتصاد دانش بنیان در بازارهای فناوری و سراهای نوآوری عملیاتی کرده تا از این مسیر، فناوری را به ثروت تبدیل کرده و بازار واقعی خود را پیدا کند.
 
امید دارم دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد جدیدی که در اهداف خود در پیش گرفته، برای رفع نیازهای جامعه و توجه به مسئله‌محوری، مسئولیت‏‌پذیری دانشجویان، پژوهشگران و نخبگان را تقویت کند و بستر لازم برای حرکت جوانان در زمینه‌های مختلف را فراهم کند.
 
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، 16 آذر و گرامیداشت روز دانشجو را به همه دانشجویان کشور و به ویژه دانشجویان عزیز دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می‏‌گویم و از آنان می‏‌خواهم با شور جوانی و هدفمند در مسیر توسعه علمی کشور حرکت کنند.
از خداوند متعال عزت، سلامتی و بهروزی همه را خواستارم.
محمدمهدی طهرانچی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی
 
 
پیام فریده‌حق‌بین، سرپرست دانشگاه الزهرا(س)
 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
 
روز دانشجو یادآور نقش بی‌بدیل جوان فرهیخته آزاداندیش مسلمانی است که در کنار کوشش و تلاش برای کسب علم و دانش به تقویت دینی و بصیرت سیاسی خود اهتمام دارد و ضمن پرهیز از سیاست‌زدگی با شهامت و شجاعت بر اصول خود اصرار می‌ورزند. فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو را به دانشجویان عزیز و امیدآفرین دانشگاه تبریک می‌گویم.
فریده حق‌بین
سرپرست دانشگاه الزهرا(س)
شانزدهم آذر
۱۴۰۰

پیام سعد‌الله نصیری‌قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی

شانزده آذر، یادآور رشادت و هوشمندی دانشجویان در برابر نقشه‌ها و برنامه‌های نظام سلطه و نیروهای دست‌نشانده و وابسته به بیگانگان است که در دوران استخوان‌سوز حاکمیت استبداد و استیلای استعمار رخ داد وشهادت سه آذر اهورایی، نماد بیداری و خودآگاهی دانشجـویان  در گذر تاریخ و گواهی بر پایمردی ایرانیان در برابر ظلم و ستم و جانفشانی، در راه استقلال کشور است.
 
دانشجویان، مصداق نبض بیدار جامعه و سرمایه واقعی و ماندگار کشـور و کلید سعـادت فردای ایران عزیز هستند و روز دانشجو، فرصتی مغتنم است تا دانشجویان، حضور عالمانه وکنشگری مسئولانه خود را در فضاهای واقـعی و مجازی اثبات نمایند و با فهـم تاریخی از فراز و فرودهای ایران معاصر، فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خود را به انحای مختلف سامان داده وآزادی، استقلال و آبادانی ایران اسلامی را سرلوحه فعالیت و مقصد و مقصود خود قرار دهند و رسالت تاریخی خود را نسبت به زمانه خـود و تکریم منزلت تمامی آزادی‌خواهان و شهیدان که در راه کسب استقلال و عظمت ایران اسلامی از تمام وجود خود مایه گذاشتند، با علم‌اندوزی، مهارت‌افزایی و توانمندسازی خود به انجام رسانند.
 
اینجانب ضمن پاسداشت خون شهدای شانزده آذر، شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و شهدای عرصه جهاد علمی، این روز بزرگ را که نماد خردگرایی، آزادی‌خواهی و روز تجلیل از مبارزات سرنوشـت‌ساز دانشجویی است گرامی داشته و شجاعت و صلابت به‌یادماندنی‌شان را به یکایک دانشجویان سرافـراز و فرهیخته، تبریک می‌گویم. عزت و سرافرازی روزافزون همه دانشجویان و دانشگاهیان کشور، به ویژه دانشجویان عزیز دانشگاه شهید بهشتی را از درگاه خداوند بزرگ مسألت دارم.
سعدالله نصیری قیداری
رئیس دانشگاه شهید بهشتی
 

پیام حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان

 
حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان پیامی به مناسبت روز دانشجو 16 آذر را یادآور قیام دانشجویی و مبارزات پاک فرزندان حضرت امام راحل، برای دستیابی به اهداف بلند انقلابی و حق طلبانه علیه رژیم منحوط گذشته دانست و با مهم خواندن نقش دانشجویان خصوصا دانشجو معلمان پیرو خط امام و این مرز و بوم در پیروزی و تداوم انقلاب، گفت: با حضور قشر جوان و متدین در صحنه‌های مختلف انقلاب، شاهد پیشرفت و ترقی امور در سطوح مختلف کشور بوده‌ایم.
 
وی، افق گشایی آتی کشور را در گرو توجه بیش از پیش به سرمایه‌های علمی و اجتماعی جامعه دانست و تصریح کرد: این مهم با نقش‌آفرینی شایسته و به هنگام دانشجویان متدین و انقلابی، و به خصوص با پیروی از منویات مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) و حمایت همه جانبه از دولت عدالت پیشه سیزدهم حضرت آیت‌الله رییسی تحقق خواهد یافت.
 
خنیفر، این روز را فرصتی دوباره برای یادآوری رسالت خطیر دینی، ملی دانشجویان کشور دانست و گفت: ۱6 آذر، نماد حق‌طلبی حضور پرشور دانشجویی و تجلی گاه ایثار و از خودگذشتگی و شهادت‌طلبی فرزندان پاک نهاد است که با حضور و جوشش و خروش چشمگیر خود در صحنه خواستار پایان دخالت دشمنان در امور داخلی و خارجی کشور شدند.
 
رئیس دانشگاه فرهنگیان، 16 آذر را تداعی کننده گام‌های استوار دانشجویانی اعلام کرد که همراه و همگام با ملت بزرگ و فهیم ایران، دفاع از کیان و هویت دینی و ملی خود را فریاد و ثابت کردند، خواهان علم و دانش در سایه استقلال، آزادی و عزت و اقتدار کشور هستند.
 
وی، این روز را مهری تایید بر قلم، قدم و افکار و اندیشه باز و توانمند دانشجویان مبارز سال 32 دانست و یادآور شد: به پشتوانه همه آن شگفتی‌ها، همچنان مستدام و پا برجا طی کننده مسیری روشن و مملو از مهر و امید و خردورزی هستیم.
 
خنیفر، به یمن فرا رسیدن 16 آذر روز انسان‌های فهیم و بالنده، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانشجو، این روز را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور، خصوصا دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان تبریک و تهنیت گفت و ابراز امیدواری کرد: همه دانش پژوهان در راستای اعتلای نقش خود در عرصه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین دستیابی به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از پیش موفق و سربلند باشند.

 

پیام تبریک حجت‌الاسلام والمسلمین احمد قلی‌زاده رئیس پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی

 
۱۶ آذر گرامی‌داشت مقام دانشوران شجاع و پاک‌نهادی است که جان در راه اعتلای وطن نهادند و خون پاک خود را در مسیر آرمان آزادی و استقلال ایران اسلامی فدا کردند.
بی‌شک، دانشجو در حکم همان مأذنه‌ای است که صدای گلبانگ اذانش، جامعه را به بهترین اعمال و به نیک‌ترین فرجام‌ها رهنمون می‌سازد.
 
اینک، دیگر بار تجلیل از رشادت و فداکاری نسلی از قهرمانان این مرزوبوم، فرصتی فراهم آورد تا یکبار دیگر طنین فریاد حق‌طلبی و عدالت‌خواهی، آزادی‌‌خواهی و استقلال‌طلبی و معنویت‌طلبی و اخلاق‌گرایی، از مأذنه جامعه به گوش جان رسد که بی‌تردید پویایی و مانایی هر جامعه‌ای در گرو تداوم حیات این ارزش‌های متعالی زیست انسانی است.
 
فرصت را غنیمت شمرده، بهترین سلام‌ها و بالاترین مراتب احترام خویش به تمامی دانشجویان محترم تقدیم می‌دارم.
 
سلامت، سعادت و موفقیت‌های روزافزون شما گرامیان را از درگاه خداوندمتعال مسئلت دارم.
 
احمد قلی‌زاده
رئیس پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی
 

 

پیام تبریک فرهاد دانشجو  سرپرست دانشگاه تربیت مدرس

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقون

در ایران روز ۱۶آذر، به یاد سه دانشجوی شهید (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ یعنی حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال در دانشگاه تهران شهید شدند، گرامی داشته می‌شود.

شانزدهم آذرماه در تاریخ ملت بزرگ ایران، یادآور استکبارستیزی و مبارزه با سلطه بیگانگان و نماد بصیرت و آگاهی دانشجویانی است که در راه آزادی، آزادگی و حق طلبی گام برداشتند و با پیروی از مکتب عاشورایی،‌ شهادت را سرلوحه کار خود قرار دادند.

روز دانشجو، ‌روز ارج نهادن به مقام پویندگان علم و دانش در راه فتح قله‌های بلند دانش و معنویت است. در شرایط کنونی و در راستای فرامین مقام عظمای ولایت و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، دانشجویان با خودباوری و تکیه بر علم و دانش و با بهره‌گیری از تجربه اساتید متعهد و توانمند، بار سنگینی را بر دوش گرفته‌اند تا در طوفان حوادث و فشارهای خارجی و داخلی، کشتی موفقیت‌ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را به سرمنزل مقصود برسانند.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، این روز را به دانشجویان آینده‌ساز میهن اسلامی، اساتید محترم و کارمندان  شریف و بازنشستگان بزرگوار دانشگاه تربیت مدرس تبریک عرض می‌نمایم و سرافرازی بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی را در سایه همت بلند و ایمان و اندیشه این عزیزان از خداوند متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام
captcha