گزارش عملکرد 100 روزه معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد + اینفوگرافی
کد خبر: 4019242
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱

گزارش عملکرد 100 روزه معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد + اینفوگرافی

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات خود در دولت سیزدهم را با انتشار اینفوگرافی گزارش کرد.

گزارش عملکرد 100 روزه معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد + اینفوگرافی

به گزارش ایکنا، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار اینفوگرافی، گزارش عملکرد 100 روزه خود را از زمان آغاز کار دولت سیزدهم ارائه کرد.

بر اساس این اینفوگرافی، بررسی کاغذ نشر در کشور، بررسی میزان تولید کارخانه‌های کاغذ، بازدید از کارخانه در حال تأسیس کاغذ در استان فارس، ارائه گزارش به معاون اول رئیس جمهور در خصوص پرونده قضایی برای واردکنندگان متخلف کاغذ، تشکیل کارگروه مبارزه با قاچاق و تکثیر غیر قانونی کتاب و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب مسکو، باکو و فرانکفورت از اقدامات صورت گرفته طی این 100 روز بوده است.

دیدار با انجمن‌های فرهنگی ناشران، برگزاری نخستین جلسه شورای تشکل‌های نشر، ارزیابی و ترخیص کتاب‌های عربی بلاتکلیف (710 عنوان کتاب)، صدور پنج هزار و 237 عنوان کتاب با 39 میلیون و 621 هزار نسخه به خارج از کشور و صدور مجوز پیش از انتشار 17 هزار و 640 عنوان کتاب از دیگر اقدامات معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

در این گزارش همچنین خبر انجام رتبه‌بندی کیفی ناشران، شروع به کار جایزه جلال آل احمد، تشکیل ستاد بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، دیدار با نمایندگان اقلیت‌های دینی و برگزاری جلسه نهایی هفتمین دوره پایتخت کتاب ایران به عنوان دیگر فعالیت‌های 100 روزه این معاونت اعلام شده است.

صدور گواهی برای عضویت 469 نفر اهل قلم در صندوق هنر، معرفی 41 نفر برای دریافت وام از بانک صادرات و معرفی 35 نفر برای دریافت وام از صندوق هنرمندان از دیگر اقدامات صورت گرفته در دولت جدید بوده است.

در این اینفوگرافی همچنین از برگزاری 40 نشست سرای اهل قلم با موضوعات کتاب محور و موضوع محور، حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی در بازار جهانی با عنوان «طرح گرنت» و نیز حمایت از 40 طرح روستایی صندوق کارآفرینی خبر داده شده است.

گزارش عملکرد 100 روزه معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد + اینفوگرافی

انتهای پیام
captcha