آغاز طرح گردشگری کشاورزی در استان مرکزی
کد خبر: 4019245
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲

آغاز طرح گردشگری کشاورزی در استان مرکزی

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی گفت: طرح گردشگری کشاورزی با هدف کاهش بیکاری، افزایش درآمد روستاییان، گذران اوقات فراغت و خرید بی‌واسطه برای بازدیدکنندگان در این استان کلید خورد.

طرح گردشگری کشاورزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی، سید حسن حسینی، معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی این استان اظهار کرد: طرح گردشگری کشاورزی با هدف کاهش بیکاری، افزایش درآمد روستاییان، گذران اوقات فراغت و خرید بی‌واسطه برای بازدیدکنندگان در این استان کلید خورد.

وی بیان کرد: تسهیل در صدور مجوزهای گردشگری کشاورزی موجب می‌شود تا مزارع گردشگری در استان مرکزی راه‌اندازی شود. باید فرآیند اعطای مجوز گردشگری کشاورزی برای متقاضیان این شاخه از گردشگری تسهیل شود و میراث فرهنگی آماده است به مکان‌هایی که دارای مجوز از جهادکشاورزی هستند مجوز گردشگری کشاورزی ارائه دهد.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: گردشگری کشاورزی شاخه‌ای از گردشگری روستایی است که در آن کارآفرینان کشاورزی خدماتی را برای مشارکت عملی بازدیدکنندگان در محیط‌های کشاورزی ارایه می‌کنند.

حسینی افزود: با توجه به افزایش گرایش به انواع گردشگری تخصصی و تغییرات جهانی و ضرورت ارایه خدمات طبق علایق خاص به گردشگران، این شاخه از گردشگری ضروری به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه مجوز گردشگری کشاورزی باعث درآمدزایی بیشتر برای کشاورزان می‌شود، افزود: برخی از باغ‌ها و مزارع استان جذابیت‌های خاصی برای گردشگران دارند و گردشگران می‌توانند با حضور در مزارع مانند پرورش ماهی تجربه کسب کنند و لذت ببرند.

حسینی افزود: بهره‌برداران کشاورزی با دریافت مجوز می‌توانند تور گردشگری به مزارع و باغ‌های خود ببرند و از این طریق درآمد کسب کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: گردشگری کشاورزی شامل فعالیت‌هایی است که در آن یک بازدیدکننده در مزرعه و یا دیگر محیط‌های کشاورزی با اهداف آموزشی و تفریحی و یا گذران اوقات فراغت، انجام می‌دهد.

حسینی افزود: مزرعه‌داران نیز می‌توانند هنگام برداشت، هم محصولات خود را به فروش برسانند و هم از طریق گردشگری درآمد کسب کنند و بازدیدکنندگان در ازای برخورداری از این خدمات، هزینه ای را به کشاورز می‌پردازند.
وی اظهار کرد: فعالیت‌های تفریحی از قبیل برگزاری تور پیاده‌روی، تفریح، اسب و کالسکه سواری، بالن سواری بر فراز مزرعه، عکاسی و نقاشی نیز در این طرح می‌گنجند و فرآورده‌ها و محصولات کشاورزی و دامی، آشپزی و عرضه غذاهای محلی نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha