دانشجوی مؤمن و انقلابی در رفع چالش‌ها و ارتقای بالندگی نظام درنگ نمی‌کند
کد خبر: 4019252
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹

دانشجوی مؤمن و انقلابی در رفع چالش‌ها و ارتقای بالندگی نظام درنگ نمی‌کند

به مناسبت فرا رسیدن 16 آذر، روز دانشجو، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، بیانیه‌ای صادر کرد.

16 آذر

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به مناسبت فرا رسیدن 16 آذر، روز دانشجو، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه بدین شرح است:

«۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲ که سه تن از دانشجویان متعهد و انقلابی در اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و اعطای دکترای افتخاری به وی و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، توسط رژیم منحوس پهلوی در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، به عنوان نقطه عطفی در جنبش دانشجویی کشور، نماد شکل‌گیری یک حرکت و مقاومت نخبگانی در مقابل استبداد، استکبار و سلطه بیگانگان و سمبل بصیرت، بیداری و خودآگاهی دانشجویان در تاریخ ایران قرار گرفته است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌، دانشجویان و جوانان به تأسی از امامین انقلاب اسلامی، همواره در صحنه‌های مختلف نیاز انقلاب و کشور نقش‌آفرین بوده‌اند. امروز و در برهه حساس و حیاتی نبرد اقتصادی آمریکای جهانخوار علیه عزت و استقلال ملت ایران، باز هم «دانشجوی مسلمان ایرانی» در خط مقدم دفاع از آئین و میهن خود ایستاده است و به حول و قوه الهی در این نبرد نابرابر نیز سربلند و پیروز خواهد بود.

امروزه و با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور که دشمن در تلاش است با عملیات روانی و رسانه ای، پیشبرد اهداف شوم خود در تسلیم ملت ایران با تشدید تحریم و جنگ اقتصادی را رقم زند، بی‌شک تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و بهره‌گیری از قشر جوان، آگاه، متخصص و فرهیخته دانشگاهی، روند خوداتکایی کشور در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و... تحقق راهبرد ایران قوی را تقویت خواهد کرد.

نام و آرمان‌های بلند و تمدن ساز شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و عرصه‌های امنیت و پیشرفت کشور بویژه شهدای گرانقدر ۱۶ آذر ۱۳۳۲  و تاکید بر لزوم تاسی جنبش دانشجویی به منویات و رهنمودهای حکیمانه مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) برای حفظ آرمان خواهی، روحیه انقلابی و استکبارستیزی خود، آورده است: به فضل الهی دانشجویان متعهد، مؤمن، انقلابی و آینده ساز با هوشمندی مثال زدنی خود، تهدیدات طراحی شده اردوگاه دشمن برای نفوذ در جنبش دانشجویی و تضعیف این سرمایه بزرگ ملی را خنثی و لحظه‌ای از اندیشیدن به رفع چالش‌ها و بهبود وضعیت کشور و توسعه اقتدار و ظرفیت سازی برای ارتقای بالندگی و درخشش ایران اسلامی در عرصه های مختلف درنگ نخواهد کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۶ آذر ۱۳۳۲ و همه شهدای دفاع از عزت و سربلندی ملت مسلمان ایران؛ دانشجوی مسلمان ایرانی را به بازخوانی تاریخ پرافتخار مبارزات ضد استکباری ملت بزرگ ایران به منظور تقویت و تعمیق روحیه ضد استکباری در این قشر پویا و پیشرو فرا می‌خواند».

انتهای پیام
captcha