مدهوش بالهمی؛ شاعر استقامت
کد خبر: 4019288
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷

مدهوش بالهمی؛ شاعر استقامت

غلام محمد بهات، شاعر استقامت و مرثیه‌سرای کشمیری است که از دست دادن خانه و اشعار خود در آتش‌سوزی ناشی از درگیری مخالفان کشمیری و نیروهای هندی را به مثابه از دست دادن بهشت خود توصیف می‌کند.

به گزارش ایکنا از کشمیر، غلام محمد بهات زادۀ 1966 که با نام مستعار مدهوش بالهمی شناخته می‌شود، شاعر کشمیری است. وی سرودن شعر را پس از مرگ والدین خود آغاز کرد و خیلی زود به مضامین طبیعی، معنوی و سیاسی روی آورد. او به ویژه به خاطر سرودن مرثیه‌هایی که برای تشییع‌ جنازه مخالفان حکومت هند در کشمیر سروده شده است، شهرت دارد.

در 15 مارس 2018، مدهوش بالهمی خانه و حدود 800 صفحه از اشعار خود را که حاصل سی سال عمر شاعری وی بود، در آتش‌سوزی ناشی از درگیری بین سربازان هندی و معترضان کشمیری از دست داد.

مدهوش بالهمی: شاعر استقامت

در 15 مارس 2018، خانه او که توسط پدرش در سال 1967 ساخته شده بود، در درگیری مسلحانه بین سه مخالف کشمیری و نیروهای دولتی سوخت.

مدهوش بالهمی: شاعر استقامت

اشعار سوختۀ مدهوش در صورت چاپ بالغ بر شش جلد می‌شد. تنها یک‌پنجم این اشعار که نسخه‌هایی از آن در نزد دوستان شاعر بوده، قابل بازیابی است.

مدهوش بالهمی: شاعر استقامت

وی از دست دادن خانه، اشعار و کتابخانه خود را مانند از کف دادن بهشت خود توصیف می‌کند که زخمی بزرگ بر روح و روان وی گذاشته است. با این حال وی توانسته است با کمک مردم محلی و دوستانش خانۀ کوچک جدیدی بنا کند.

مدهوش بالهمی: شاعر استقامت

عکاس: احسان علی از کشمیر

انتهای پیام
captcha