77 درصد مردم چهارمحال‌وبختیاری علیه کرونا واکسینه شدند
کد خبر: 4020043
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴

77 درصد مردم چهارمحال‌وبختیاری علیه کرونا واکسینه شدند

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: تزریق دز اول واکسن کرونا در استان در حال حاضر به ۸۹ درصد و تزریق دز دوم به ۷۷ درصد رسیده، بهترین راه پیشگیری و کنترل بیماری کرونا تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار، ۲۰ آذرماه در جلسه ستاد پیگیری مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت و درمان در ستاد ملی کرونا در خصوص وضعیت شیوع بیماری کرونا در این استان، اظهار کرد: در حال حاضر میانگین فوتی و بستری‌های ناشی از بیماری کرونا در این استان بالاتر از میانگین کشوری است و باید کاهش آمار ابتلا و جلوگیری از شیوع بیماری، در اولویت مسئولان مربوطه قرار بگیرد.

استاندار با بیان اینکه وضعیت شیوع ویروس کرونا باتوجه به بازگشایی‌های صورت گرفته و رفع برخی محدودیت‌ها کاملاً شکننده است، بیان کرد: فوت حتی یک نفر بر اثر کرونا نیز زیاد است، بنابراین باید به مقوله تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت ویژه توجه شود.

وی افزود: تزریق دز اول واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری در حال حاضر به ۸۹ درصد و تزریق دز دوم به ۷۷ درصد رسیده، بهترین راه پیشگیری و کنترل بیماری کرونا تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، آمار تزریق دز اول واکسن در برخی استان‌ها به بالای ۹۰ رسیده و می‌طلبد اهتمام ویژه بر تکمیل واکسیناسیون در استان صورت بگیرد.

حیدری با اشاره به نبود تمایل در برخی از افراد برای تزریق واکسن کرونا، یادآور شد: ائمه جمعه، مدارس، سخنوران، رسانه ملی و رسانه‌های مکتوب و مجازی تأثیر بسزایی در فرهنگ‌سازی و اقناع مردم دارند و می‌توان از این ظرفیت برای تشویق و ترغیب افراد به تزریق واکسن استفاده کرد.

استاندار تأکید کرد: تزریق واکسن در بین دانش‌آموزان و معلمان دارای اهمیت بالایی است و طبق دستورالعمل‌ها کسانی که برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند، نباید در مدارس حضور پیدا کنند، بنابراین باید بحث اقناع‌سازی توسط آموزش و پرورش مورد توجه قرار بگیرد و بازرسی‌ها بیش‌تر از گذشته مورد توجه باشد.

وی نظارت، آموزش و بازرسی را از موارد تأثیرگذار در مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: باید دستورالعمل‌های مدیریت هوشمند بیماری کرونا بیش‌تر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد، قبل از اجرای هر دستورالعملی باید موضوعات برای گروه‌های هدف به‌درستی تبیین شود.

حیدری در پایان با بیان اینکه تجمعات در انتشار ویروس کرونا بسیار تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها، اتحادیه تالارداران و متولیان سالن‌های همایش باید بر رعایت فاصله اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تجمعات توجه ویژه داشته باشند و از شکل‌گیری تجمعات بدون رعایت پروتکل‌ها جلوگیری کنند.

انتهای پیام
captcha