پوشش واکسیناسیون به ویژه در دوز سوم افزایش یابد
کد خبر: 4020813
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹

پوشش واکسیناسیون به ویژه در دوز سوم افزایش یابد

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان خواستار رنگ‌بندی نقاط هر شهر از نظر پوشش واکسیناسیون شد و با اشاره به گزارش مواردی از ابتلا به اُمیکرون در کشورهای همجوار ایران، تصریح کرد: تا فرصت وجود دارد باید پوشش واکسیناسیون به ویژه در دوز سوم افزایش یابد.

تعطیلی مراکز با پوشش پایین واکسیناسیون / رنگ‌بندی واکسیناسیون در شهرهابه گزارش ایکنا از خوزستان، ولی‌الله حیاتی، فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان در نشست قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا که امروز ۲۳ آذر در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به آمار پایین تزریق واکسن در برخی مراکز واکسیناسیون اظهار کرد: در برخی نقاط باید مراکز واکسیناسیون کاهش یابد و برخی از این مراکز تعطیل شوند اما نیروهای این مراکز باید در مراکز دیگر به منظور افزایش پوشش واکسیناسیون خدمات ارائه دهند.

وی با تاکید بر لزوم مشخص شدن و رنگ‌بندی نقاط هر شهر از نظر پوشش واکسیناسیون، افزود: نیروهای مراکزی که تعطیل شده‌اند یا تعطیل می‌شوند باید در قالب طرح شهید سلیمانی و بر اساس رنگ‌بندی نقاط از نظر پوشش واکسیناسیون فعالیت کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با تاکید بر پشتیبانی از طرح شهید سلیمانی، گفت: باید از محل اداراتی که تاکنون از ظرفیت‌شان استفاده نکرده‌ایم، برای این طرح خودرو تامین شود. بنابراین مدیران این ادارات باید در جلسه‌ای دعوت و مکلف به تامین خودرو شوند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس، بیان کرد: یکی از دستگاه‌هایی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جسور است و نمره قابل قبولی دارد، آموزش و پرورش است که از آن‌ها تقدیر می‌کنیم.

حیاتی در خصوص مغایرت آمار واکسیناسیون دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: نباید در این زمینه دوگانگی وجود داشته باشد بنابراین باید اطلاعات و آمار واکسیناسیون اصلاح شود. مبنای اطلاعات در این خصوص، سامانه است و بر این اساس گام برمی‌داریم.

در ادامه دکتر سید محمد علوی، رئیس مرکز بهداشت خوزستان در این خصوص اظهار کرد: مراکز واکسیناسیون بر اساس فعالیت‌شان تعطیل می‌شوند یا فعالیت را ادامه می‌دهند. البته واکسیناسیون در هیچ جا تعطیل نمی‌شود و تنها نیروهای مراکزی که تعطیل می‌شوند در دیگر مراکز این خدمات را ارائه می‌دهند.

وی در پایان نشست نیز با اشاره به حساسیت شرایط کنونی بیماری در روند بازگشایی‌ها اظهار کرد: بازگشایی‌ها در سطح کشور در حال انجام است و به موازات آن هر چه بازگشایی‌ها بیشتر شود، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز باید افزایش یابد.

حیاتی با بیان اینکه نباید با افزایش بازگشایی‌ها دچار عادی‌انگاری شویم و ماسک‌ها را برداریم، افزود: طرح کنترل هوشمند کرونا بهترین طرح برای کنترل محدودیت‌های کرونایی و افزایش پوشش واکسیناسیون است. زمانی که اعلام می‌شود کسی که دو واکسن را دریافت نکرده است، نمی‌تواند سر کار حضور پیدا کند به معنی این است که باید حتما برای دریافت واکسن مراجعه کند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: تاکنون ما دنبال افراد برای تزریق واکسن می‌دویدیم، اما اکنون این افراد باید دنبال ما بدوند تا واکسن دریافت کنند زیرا در صورت دریافت نکردن واکسن با چالش مواجه می‌شوند.

وی افزود: راننده حمل و نقل برون شهری باید دو دوز واکسن دریافت کرده باشد، در غیر این صورت با حضور در شهرهای قرمز، ۲ میلیون تومان و در شهرهای نارنجی یک میلیون تومان جریمه می‌شود. بنابراین این موضوع به معنی این است که دیگر راننده‌ای بدون واکسن نمی‌ماند، زیرا  اگر واکسن دریافت نکرده باشد از نان خوردن می‌افتد.

حیاتی گفت: در این هفته فاز نخست این طرح در دستگاه‌های اجرایی، آغاز شده است و در قالب این طرح وضعیت همه بخش‌ها در سامانه، قابل ملاحظه و کنترل است.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود مرکز بهداشت خوزستان نقاطی را که نیاز است برای ساکنان آن‌ها به منظور ترغیب واکسیناسیون پیامک ارسال شود به استانداری اعلام کند تا مجوز صادر و پیامک ارسال شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: والدین و مسئولان بهداشت، در خصوص رعایت پروتکل‌ها در مدارس به ویژه در زنگ‌های تفریح و ورود و خروج دانش‌آموزان در آموزش و پرورش دغدغه دارند که باید این دغدغه‌ها رفع و اوضاع کنترل شود.

وی با اشاره به گزارش مواردی از ابتلا به اُمیکرون در کشورهای همجوار ایران، تصریح کرد: قطعا ما نیز از این مساله بی‌نصیب نخواهیم بود. بنابراین تا فرصت وجود دارد باید پوشش واکسیناسیون به ویژه در دوز سوم افزایش یابد و مردم در دریافت دوز سوم شتاب کنند تا ایمنی لازم برای مواجهه با این سوش را داشته باشیم و در این زمینه با چالش مواجه نشویم.

حیاتی در خصوص کنترل اصناف نیز بیان کرد: پلمب‌ها و برخوردها با اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت نمی‌کنند، باید تشدید شود و از اصناف غافل نشویم.

انتهای پیام
captcha