۶۶ درصد جمعیت کل شهرستان تبریز دو دُز واکسن دریافت کرده‌اند
کد خبر: 4021036
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

۶۶ درصد جمعیت کل شهرستان تبریز دو دُز واکسن دریافت کرده‌اند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان تبریز گفت: از آغاز واکسیناسیون عمومی بر ضد کرونا تاکنون ۶۶درصد جمعیت این شهرستان زیرپوشش کامل واکسن قرار گرفته و هر دو دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

واکسیناسیون، کرونا، تبریزاحمد مردی، رئیس مرکز بهداشت تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: از آغاز واکسیناسیون عمومی بر ضد کرونا تاکنون ۶۶درصد جمعیت این شهرستان زیرپوشش کامل واکسن قرار گرفته و هر دو دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۷۸ درصد جمعیت شهرستان ۲ میلیون نفری تبریز نیز تاکنون واکسن نوبت اول را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: انتظار می رود برای اینکه واکسن نوبت اول همشهریان عزیز بی اثر نشود، در موعد مقرر برای ادامه واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی ادامه داد: به رغم اینکه روزانه تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در تبریز واکسن دریافت می‌کنند، ولی تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار نفر در شهرستان تبریز اصلاً برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند و جزو جاماندگان از واکسیناسیون محسوب می‌شوند.

مردی یادآور شد: ۸۳ درصد جمعیت دانش آموزی، ۵۴ درصد مادران باردار و ۸۳ درصد جمعیت بالای ۱۲سال شهرستان تبریز واکسینه شده‌اند و مادران باردار بالای ۱۲هفته باید برای واکسیناسیون، معرفی نامه از مراکز بهداشتی دریافت کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان تبریز همچنین با اشاره به اینکه واکسیناسیون دُز سوم بر ضد کرونا در شهرستان تبریز آغاز شده است، گفت: تاکنون ۱۹ درصد جمعیت این شهرستان نوبت سوم واکسن را دریافت کرده‌اند و اکنون افراد بالای ۴۰ سالی که واکسن های سینوفارم، برکت و باهارات را تزریق کرده‌اند، می‌توانند پس از سه ماه از تزریق دز دوم واکسن شان، برای تزریق نوبت سوم مراجعه کنند؛ این افراد می‌توانند برای تزریق متضاد واکسن از برکت، پاستوپلاس و سینوفارم استفاده کنند.

وی افزود: البته افرادی که واکسن‌های اسپوتنیک و آسترازنکا را دریافت کرده‌اند، باید پس از ۶ ماه از تزریق دُز دوم برای دریافت نوبت سوم واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

مردی یادآوری کرد: اکنون در شهرستان تبریز ۴۴ مرکز شهری و ۴۰ خانه بهداشت در ساعات اداری، به جز روزهای تعطیل و هشت مرکز تجمیعی واکسیناسیون را انجام می دهند.

انتهای پیام
captcha