67 درصد دانش‌آموزان کردستانی دُز دوم واکس کرونا را دریافت کردند
کد خبر: 4021791
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌و‌پرورش کردستان:

67 درصد دانش‌آموزان کردستانی دُز دوم واکس کرونا را دریافت کردند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌و‌پرورش کردستان از واکسیناسیون 91 درصد دانش‌آموزان در دُز اول و 67 درصد دُز دوم خبر داد و گفت: مدیران مدارس بایستی همچنان آگاهی‌سازی و مطالبه تزریق واکسن بین دانش‌آموزان را تا تحقق کامل این مهم پیگیری و رصد کنند.

افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، افشین خوش‌گوار، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌و‌پرورش کردستان، 27 آذرماه در نشست ویدئو کنفرانس مدیران و رؤسای آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان، با اشاره به بازگشایی مدارس با اولویت حفظ سلامت و ایمنی دانش‌آموزان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: انتظار می‌رود مدیران و رؤسا هم نظارت بیشتر و کیفی‌تر توسط کارگروه سلامت و بهداشت را در دستور کار قرار دهند و هم با شبکه‌ها و مراکز بهداشت شهرستان تعامل بهتری ایجاد کنند.

وی از واکسیناسیون 91 درصد دانش‌آموزان در دُز اول و 67 درصد دُز دوم خبر داد و افزود: با این وجود، مدیران مدارس بایستی همچنان آگاهی سازی و مطالبه تزریق واکسن میان دانش‌آموزان را تا تحقق کامل این مهم پیگیری و رصد کنند. همچنین با توجه به ابلاغ دستورالعمل مدیریت هوشمند کرونا، رعایت مفاد آن بایستی به دقت در دستور کار قرار گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان بیان کرد: از مجموع پنج هزار و 900 کارمندی که در سطح استان واکسن را دریافت نکرده‌اند، دو هزار و 170 نفر را فرهنگیان تشکیل می‌دهند. تعداد همکارانی که تاکنون برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند، قابل توجه هستند، به همین دلیل لازم است در این زمینه اقدامات لازم به عمل آید و بر اساس دستورالعمل مدیریت هوشمند کرونا که حضور در محل کار منوط به ارائه کارت واکسیناسیون و یا ارائه تست منفی PCR است، اعمال شود.

وی، اجرای دستورالعمل مدیریت هوشمند کرونا را از وظایف معاون پشتیبانی و امور اداری شهرستان‌ها و مناطق بیان کرد و گفت: واحد و کارشناس حراست نیز به عنوان ناظر اجرای طرح بایستی به صورت هفتگی گزارش اقدامات صورت گرفته را به حراست استان ارسال کند.

خوش‌گوار با تأکید بر توجه مدیران مدارس به ارسال آمار دانش‌آموزان مبتلا و فوتی ناشی از کرونا از طریق لینک آنلاین تعبیه شده، گفت: با وجود آنکه فراهم کردن بستر مناسب برای بازگشایی و تداوم آموزش‌های حضوری از اولویت‌های حوزه سلامت است اما نباید از اجرای برنامه‌های جاری و سالیانه معاونت هم غافل شد و انتظار می‌رود بر تحقق اهداف برنامه‌های ابلاغی وزارت تأکید شود.

وی تأکید کرد: بوفه مدارس بر اساس دستورالعمل‌ها و نسخه‌های ابلاغی بایستی در سطح مدارس تعطیل باشند و این نه تنها تهدید نیست بلکه فرصت مناسبی برای ترویج لقمه خانگی سالم توسط اولیاء مدرسه برای دانش‌آموزان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌و‌پرورش کردستان با بیان اینکه طرح سفیران سلامت را به صورت رسمی آغاز کردیم، گفت: مهم‌تر از افتتاح نمادین، عملیاتی شدن مفاد و اصول آن است که با همکاری و هماهنگی مراکز بهداشت باید نسبت به آموزش دانش‌آموزان سفیر سلامت اقدام شود.

وی با بیان اینکه طرح رابطین سلامت از طرح‌های مهم و ابتکاری است که در سال جاری به اثرگذاری آن بسیار امیدوار هستیم، افزود: در این زمینه لیست اسمی رابطان سلامت مدارس احصا شده است و در هفته‌های آینده در یک چارچوب مشخص و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و توانمندسازی آنان آغاز می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت یادآور شد: هماهنگی‌های لازم در سطح استان برای اجرای طرح مکمل یاری انجام شد و کارشناسان سلامت شهرستان‌ها و مناطق می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی، بخش اول سهمیه قرص‌های آهن و ویتامین D را جهت توزیع در مدارس دانش‌آموزان هدف دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha