آغاز تزریق دز سوم واکسن کرونا در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4022518
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

آغاز تزریق دز سوم واکسن کرونا در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: برای افرادی که سه ماه از دریافت دز دوم واکسن‌های سینوفارم، بهارات و برکت گذشته باشد می‌توانند برای دریافت دز سوم اقدام کنند.

مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مجید شیرانی، رئیس این دانشگاه با اشاره به مشاهده ویروس اُمیکرون در کشور گفت: سرعت انتقال اومیکرون نسبت به سویه دلتا، حداقل دو برابر بیشتر است. اومیکرون علائمی مشابه سرماخوردگی، کمی تب، بدن درد و سرفه خشک دارد.

شیرانی با اشاره به پوشش مطلوب واکسیناسیون علیه کرونا در استان و کشور گفت: هم اکنون ۹۰ درصد افراد واجد شرایط در چهارمحال و بختیاری واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند؛ اغلب واکسن‌های موجود در مقابل ویروس ایجاد مصونیت نسبی می‌کنند.

وی یادآور شد: افرادی که انواع دیگر واکسن‌ها، بجز سینوفارم، بهارات و برکت را دریافت کرده‌اند باید پس از گذشت شش ماه از تزریق دوز دوم، برای تزریق دوز بوستر مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح آخرین آمار شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری در بیست و چهار ساعت گذشت، بیان کرد: طی این مدت، ۲۴۸ بیمار با علایم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشتند که از این تعداد، ۲۷ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شدند.

شیرانی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه آزمایش ۱۳ نفر از مراجعه‌کنندگان در بخش سرپایی و یک نفر از بستری‌شدگان مشکوک به کووید-۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد. هم اکنون ۷۱ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد، ۴۶ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تأیید بیماری هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در استان گزارش نشد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری ۱۷۴۹ نفر است. هم اکنون ۱۰ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

شیرانی گفت: از لحاظ رنگ‌بندی شیوع بیماری کرونا در استان، شهرستان بروجن زرد است و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت آبی قرار دارند.

انتهای پیام
captcha