نگرانی از قدرت سرایت‌پذیری سویه اُمیکرون
کد خبر: 4022950
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۶

نگرانی از قدرت سرایت‌پذیری سویه اُمیکرون

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه قدرت سرایت‌پذیری سویه اُمیکرون موجب ایجاد نگرانی در کشور شده است، گفت: باتوجه به ورود سویه جدید کرونا به کشور، تزریق دز سوم واکسن کرونا باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

امیکرون

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سیدراشد جزایری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد روز گذشته یکم دی‌ماه در قرارگاه استانی مقابله با بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قدرت سرایت‌پذیری سویه اُمیکرون موجب ایجاد نگرانی در کشور شده است، اظهار کرد: باتوجه به ورود سویه جدید کرونا به کشور، تزریق دز سوم واکسن کرونا باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، تاکنون پنج درصد جمعیت استان دز سوم خود را تزریق کرده‌اند.

جزایری افزود: دپوی واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری مطلوب است، بنابراین از مردم درخواست می‌شود برای دریافت واکسن به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه کنترل تردد مسافران خارجی به چهارمحال و بختیاری از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: باید کسانی که سفر خارجی داشته‌ و دارای علائم کرونا هستند برای انجام تست اُمیکرون معرفی شوند.

جزایری با تأکید بر اینکه در مقوله سلامتی مردم با هیچکس مسامحه نداریم، گفت: طبق پروتکل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و درمان دانش‌آموزان، کادر آموزشی و معلمانی که دز دوم واکسن کرونای خود را تزریق نکرده‌اند، حق ورود به مدارس را ندارند، اگر در کلاس درسی دو دانش‌آموز به کرونا مبتلا شد، کلاس درس باید تعطیل شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به ویژگی سویه اُمیکرون، توضیح داد: در سویه‌های قبلی مانند دلتا و آلفا از زمان ورود به ایران حدود 100 روز طول کشید تا این سویه به سویه کرونای غالب در کشور تبدیل شود، اما باتوجه به سرایت‌پذیری بالای اُمیکرون تا تبدیل شدن به سویه غالب 20 روز طول خواهد کشید.

وی در خصوص انجام آزمایش کرونا اُمیکرون، تأکید کرد: از تمامی افرادی که از خارج از کشور به چهارمحال و بختیاری وارد شده‌اند، یک نفر از افراد خانواده‌ای که ظرف سه روز به کرونا مبتلا شدند، افراد دارای ضعف ایمنی، افراد بدحال کرونایی و افرادی که به‌طور ناگهانی فوت کرده‌اند نمونه اُمیکرون اخذ می‌شود و به استان اصفهان که کیت تشخیص موجود است، ارسال می‌شود، اگر نمونه توسط آزمایشگاه انستیتو پاستور تایید شد آن زمان در استان اعلام خواهد شد.

جزایری یادآور شد: اگر در یک جمع یک نفر به سویه اُمیکرون مبتلا باشد، افرادی که حداقل دو ساعت با این فرد در ارتباط باشند به این سویه مبتلا می‌شوند.

انتهای پیام
captcha