واکسیناسیون۷۰ درصدی دُز دوم واکسن کرونا در لرستان
کد خبر: 4023698
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

واکسیناسیون۷۰ درصدی دُز دوم واکسن کرونا در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به واکسیناسیون ۷۰ درصدی دُز دوم واکسن کرونا در این استان، گفت: تاکنون ۱۰۲ هزار نفر لرستانی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

واکسن کرونابه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مریم کوشکی، دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز، پنجم دی‌ماه در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در این استان، گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان لرستان شناسایی و متأسفانه یک بیمار کرونایی نیز فوت شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در لرستان تاکنون ۱۹۶ هزار و ۹۹۶ به این ویروس مبتلا شده‌اند، افزود: طی این مدت دو هزار و ۶۸۲ بیمار کرونایی در استان فوت کرده‌اند و در حال حاضر نیز ۱۲۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی لرستان بستری هستند.

کوشکی با تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اضافه کرد: شهرستان پلدختر در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، کوهدشت، دورود، دلفان، الیگودرز، سلسله، ازنا، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی قرار دارند.

فرهاد زیویار، استاندار لرستان نیز امروز، پنجم دی در یک گفت‌وگوی خبری با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی برای تسریع در روند واکسیناسیون در لرستان، بر ضرورت تسریع در تزریق دُز سوم واکسیناسیون تأکید کرد و گفت: طرح هوشمند واکسیناسیون برای تسریع واحدهای صنفی هم اجرا می‌شود.

بهرام دلفان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز امروز، پنجم دی در رابطه با واکسیناسیون کرونا در لرستان با بیان اینکه با ایجاد پایگاه‌های سیار تزریق واکسن روند تزریق واکسیناسیون دو برابر شده است، اضافه کرد: هم‌اکنون ۸۶ درصد در لرستان دُز اول و ۷۰ درصد از جمعیت هدف لرستان دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نرخ بالای واکسیناسیون روند جهش این ویروس را محدود می‌کند و مرگ و میر‌های افراد دارای ایمنی ضعیف را کاهش می‎دهد، گفت: تاکنون ۱۰۲ هزار لرستانی دُز سوم را دریافت کرده‌اند و این در حالی ‎است که واکسیناسیون، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مهمترین اقدامات جهت پیشگیری از بیماری کرونا است.

انتهای پیام
captcha