«جام حافظان»؛ زیرساختی محکم برای ارتقای سطح شرکت‌کنندگان
کد خبر: 4026349
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

«جام حافظان»؛ زیرساختی محکم برای ارتقای سطح شرکت‌کنندگان

رئیس مجمع قرآنیان اراک با اشاره به اینکه جام حافظان زیرساختی محکم برای ارتقای سطح حافظان است، گفت: برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در سطح استان از محلات کوچک نباید غفلت کرد.

علی شیخی مهرآبادی، رئیس مجمع قرآنیان اراک

علی شیخی‌مهرآبادی، رئیس مجمع قرآنیان اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در خصوص «جام حافظان» و ضرورت برگزاری آن، اظهار کرد: این سلسله مسابقات با هدف ایجاد حس همدلی و همگرایی بین حافظان قرآن کریم و ترویج فعالیت‌های گروهی و تشویق مردم به‌ منظور روی آوردن به حفظ در راستای عمل به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون نفر برگزار شد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه پیش‌بینی شده این مسابقات در 6 مرحله، 3 مرحله مقدماتی، مرحله یک چهارم نهایی، مرحله نیمه نهایی و مرحله فینال بین 34 تیم از بانوان و آقایان (20تیم خانم و 14 تیم آقا) که هر تیم متشکل از یک حافظ کل، بیست جزء، پانزده جزء، ده جزء، پنج جزء و دو جزء (220 متسابق) است از شهریور سال جاری آغاز و اول بهمن ماه به پایان می‌رسد.

شیخی با اشاره به اینکه مرحله ثبت‌نام تیم‌ها در تیرماه و قرعه‌کشی نیز در مرداد ماه برگزار شد، ادامه داد: داوری این طرح که به همت مجمع قرآنیان شهرستان اراک و با مشارکت معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد، اداره کل تبلیغات اسلامی و دانشگاه فرهنگیان و به ویژه خیرین قرآنی برای اولین بار در کشور  برگزار شد 76 داور در سطوح مختلف برعهده داشتند.

وی افزود: از نقاط قابل توجه این جام می‌توان به استقبال گسترده، نظم در برگزاری، همکاری و مشارکت اساتید، داوران بنام، پیشکسوتان، چهره‌های قرآنی، نخبگان، شور و شعف و انگیزه بالای همه شرکت‌کنندگان، سیستم نیمه هوشمند صدور کارنامه و اعلام نتایج انفرادی و گروهی مسابقات، شناسایی و کشف استعدادها در اقصی نقاط شهر حتی روستاها، تدوین آیین‌نامه فنی اشاره کرد.

شیخی شرکت بیش از 250 خانواده همراه با فرزندان در این مسابقات را از امتیازهای بسیار امیدوارکننده این جام دانست و تشریح کرد: خانواده‌ها با اشتیاق توصیف‌ناپذیری فرزندان خود را برای شرکت در این جام قرآنی همراهی می‌کردند. حافظانی که تا پیش از برگزای مسابقات به نکات تجویدی اهمیت زیادی نمی‌دانند به دلیل اینکه از تیم رقیب عقب نباشند برای ارتقای سطح خود دوره‌های آموزش تخصصی طلب می‌کردند و این امر نقطه مثبتی است که ما برای سال‌های آینده نمایندگانی قوی در مسابقات حفظ قرآن در کشور داشته باشیم.

رئیس مجمع قرآنیان اراک ادامه داد: امید است با مشارکت بیشتر خیرین و نهادهای دغدغه‌مند قرآنی این جام به مراحل بالاتر در سطح استان و ملی برسد. با تکیه بر توان، بنیه علمی و فکری اساتید حاذق اراک تحقق اهداف و چشم‌اندازهای این جام قرآنی دست‌یافتنی است و این امر مستلزم آن است که همه از جان و دل برای قرآن و اشاعه فرهنگ ناب الهی تلاش کرده و شانه خالی نکنند.  

شیخی بیان کرد: این جام زمینه تلاش و تکاپوی حافظان را بیشتر کرده و قطعاً خروجی خوبی خواهد داشت، در این جام شاهد حضور چهره‌هایی هستیم که بیش از ۱۵ سال در هیچ مسابقه‌ای شرکت نداشتند و با میل خود در جام حافظان شرکت کرده‌اند و این امر نقطه قوتی برای طی کردن مسیر است.

وی ضرورت تداوم رقابت سالم بین حفاظ را مورد تأکید قرار داد و افزود: جام حافظان بنا و زیرساختی محکم برای ارتقای سطح حافظان شهر و استان است. به روز نگه داشتن، حفظ و ارتقای سطح این حافظان در تمام مقاطع سنی وظیفه خانواده‌ها، مسئولان قرآنی و فعالان این حوزه در هر منطقه است. برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در سطح استان از محلات کوچک نباید غفلت کرد، چراکه تجمیع همین محلات ما را به تعریف چشم‌اندازی بهتر سوق می‌دهد. نوجوانان در این مسابقات باانگیزه نشان دادند و نباید از کنار این انگیزه قرآنی به راحتی و بی‌تفاوت گذشت.  

رئیس مجمع قرآنیان اراک در پایان انتخاب 4 نفر از داوران استان آقایان مرتضی مختاری و مسعود اکبری و خانم‌ها مریم سعیدی و اعظم تشیعی‌فرد به عنوان داوران مسابقات کشوری و بین‌المللی اوقاف را مایه مباهات دانست و ادامه داد: استان از افراد شایسته با دانش کافی قرآنی کم ندارد و امید است با تلاش بیشتر بتوانند پرچم استان را بین سایر استان‌ها بالا نگه دارند.

انتهای پیام
captcha