شش پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 4026877
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
در هفته اخیر

شش پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت شش پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند و به فرزندان و یاران شهید خود پیوستند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ در هفته‌ای که گذشت، ربابه خاتون غفاری مادر گرامی شهیدان سید حسین و سید جوادپور اکبررضوی از نوشهر مازندران به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید والا مقام سید جوادپور اکبررضوی در سال ۱۳۴۷متولد و در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۶۵ در منطقه انجیوان به شهادت رسید. شهید معزز سید حسین جوادپور اکبررضوی نیز در سال ۱۳۴۱متولد و در ۲۹ آبان ۱۳۶۲ در منطقه پنجوین به مقام شهادت نائل آمد.

مادر و همسر شهیدان موسوی

سیده صبریه موسوی همسر گرامی شهید والامقام «سید کاکاجان موسوی» و مادر گرامی شهید معظمه «سیده حمیده موسوی» شامگاه جمعه ۱۰ دی‌ماه، دارفانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
شهید والامقام «سید کاکاجان موسوی» در تاریخ نوزده آبان‌ماه سال ۱۳۷۵ در منطقه چنگوله به فیض شهادت نائل آمد و شهیده گرانقدر «سیده حمیده موسوی» نیز در چهارده شهریور سال ۱۳۵۹ در بمباران هوائی شهر مهران به شهادت رسید.

پدر شهیدان قاقازانی

محمود قاقازانی پدر گرانقدر شهیدان علی و محمدرضا قاقازانی از استان قزوین آسمانی شد و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید «علی قاقازانی»، سال ۱۳۴۱ در شهر قزوین به دنیا آمد و سال ۱۳۶۵ در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید، پیکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال ۱۳۷۵ پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

شهید «محمدرضا قاقازانی»، سال ۱۳۴۳ در شهر قزوین به دنیا آمد و سال ۱۳۶۳ در هورالهویزه بر اثر اصابت ترکش به شکم و کمر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

پدر شهیدان محزونی

غلامحسین محزونی پدر شهیدان والامقام علی‌اصغر و اسکندر محزونی بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.

شهید علی‌اصغر محزونی در 2 فروردین ماه 1350 دیده به جهان گشود و در تاریخ 31 اردیبهشت ماه 1365 در منطقه عملیاتی مریوان بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید اسکندر محزونی در 10 دی ماه 1338 دیده به جهان گشود و در تاریخ 30 بهمن ماه 1360 در درگیری با دشمن بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پدر شهیدان محسنی‌فر

حاج صفرعلی محسنی‌فر پدر شهیدان محمدتقی و رضا محسنی‌فر دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید محمدتقی محسنی‌فر دوازدهم تیر ۱۳۳۷، در محله مهرجرد از توابع شهرستان میبد به دنیا آمد و دهم مهر ۱۳۵۹، با سمت فرمانده گردان در خرمشهر بر اثر انفجار خمپاره به شهادت رسید. پیکر او را در گلزار شهدای شهرستان خرمشهر به خاک سپردند.

شهید رضا محسنی‌فر هم سوم شهریور ۱۳۴۶ در شهرستان خرمشهر به دنیا آمد و پانزدهم مرداد ۱۳۶۲ با سمت تک‌تیرانداز در حاج عمران بر اثر اصابت ترکش به شکم، شهید شد. مزار این شهید والامقام در امامزاده خدیجه خاتون شهرستان میبد قرار دارد.

پدر شهیدان عموزاده

علی عموزاد پدر بزرگوار شهیدان والامقام «محمدرضا و اصغر عموزاد» پس از سال‌ها انتظار به فرزندان شهیدش پیوست.
شهیدان محمدرضا عموزاد متولد ۱۳۴۳ در سال ۱۳۶۴ در فاو و اصغر عموزاد متولد ۱۳۴۷ در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

جانباز 70 درصد

جانباز 70 درصد حسن سوسرائی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج جراحات دفاع مقدس، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حسن سوسرائی سال 1343 در شهرستان گنبد کاووس استان گلستان متولد شد و سال  1363 بر اثر اصابت ترکش به درجه جانبازی نائل شد.

انتهای پیام
captcha