۱۰ درصد جمعیت آذربایجان‌غربی دز سوم کرونا را دریافت کردند
کد خبر: 4026900
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸

۱۰ درصد جمعیت آذربایجان‌غربی دز سوم کرونا را دریافت کردند

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: حدود ۱۰.۷ درصد از جمعیت استان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند و تزریق دز سوم برای گروه‌های هدف به‌تدریج انجام می‌شود.

علی افشانی رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کروناعلی‌ افشانی، رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: درصد پیشرفت واکسیناسیون بالای ۱۲ سال در آذربایجان‌غربی بسیار قابل توجه است.

وی افزود: ۸۹.۵ درصد افراد یک دز واکسن را دریافت کردند و به ۷۷.۸ درصد دز دوم و ۱۰.۷ درصد نیز دز سوم واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

افشانی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ هزار و ۸۰۷ دز واکسن در استان که با احتساب این تعداد کل واکسیناسیون به چهار میلیون و ۸۴۶ هزار و ۴۷۶ نفر رسید.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تعداد افرادی که دز اول واکسن کرونا را تزریق کردند در آذربایجان‌غربی دو میلیون و ۴۵۰ هزار و ۴۶۲ نفر است و افرادی که دز دوم را دریافت کردند نیز به دو میلیون و ۱۳۰ هزار و ۱۰۱ نفر رسید.

افشانی بیان کرد: ۲۹۱ هزار و ۹۱۶ نفر نیز از جامعه هدف و کادر بهداشت و درمان دز سوم را دریافت کردند که امیدوارم با تسریع در انجام واکسیناسیون شاهد ریشه‌کنی این بیماری شویم.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا برای مدارس و دانشگاه‌ها، نظارت‌های بهداشتی در مدارس بازگشایی شده انجام می‌شود منتهی مسئله مهمتر از نظارت بهداشتی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی هست.

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: برای کنترل بیماری کرونا کل جامعه باید مشارکت داشته باشند افزود: مردم عزیز برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌های‌شان باید واکسیناسیون را انجام دهند و ۷۵ هزار و ۶۱۵ نفر نیز بستری‌شدگان بهبود یافته هستند. 

 

 

انتهای پیام
captcha