شیب مبتلایان به کرونا در استان مرکزی نزولی است
کد خبر: 4027211
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸

شیب مبتلایان به کرونا در استان مرکزی نزولی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: درست ایت که شیب آمار مبتلایان به کرونا در استان نزولی است، اما آمار در 7 استان سیر صعودی و در 9 استان ایستایی گزارش شده است و همچنین شمار بستری‌های ناشی از کرونا در اروپا افزایش چشمگیری دارد.

سید محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدمحمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، امروز، 18 دی در جلسه ستاد کرونای استان که در استانداری برگزار شد، با شاره به شیب نزولی کرونا در استان، تصریح کرد: درست ایت که شیب آمار مبتلایان به کرونا در استان نزولی است، اما آمار در 7 استان سیر صعودی و در 9 استان ایستایی گزارش شده است و همچنین شمار بستری‌های ناشی از کرونا در اروپا افزایش چشمگیری دارد.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی بر این است که اوایل یا اواسط اسفند احتمال افزایش آمار بستری‌های ناشی از کرونا در استان افزایشی باشد و برای اینکه بتوان در روزهای پایانی و ایام سال نو آرامش داشته باشیم نیاز است از همین امروز مدیریت‌ها صورت گیرد تا مجبور نباشیم در روزهای پایانی به سمت مدیریت هوشمند و محدودیت‌ها حرکت کنیم.

جمالیان ادامه داد: در مجموع یک میلیون و 124 هزار و 265 نفر دُز اول واکسن معادل 92 درصد جمعیت هدف، یک میلیون و 13 هزار و 508 نفر دز دوم معادل 83 درصد و 226 هزار و 21 نفر دز یادآور معادل 17 درصد جمعیت هدف در استان واکسن کرونا را دریافت کردند و از این جهت استان جزو استان‌های برتر در حوزه واکسیناسیون است.

وی به وضعیت دانشجویان و دانشگاه در بخش واکسیناسیون اشاره و اضافه کرد: متأسفانه با توجه به اینکه برخی دانشجویان و دانشگاه‌ها در واکسن وضعیت خوبی ندارند و نیاز است برخی رؤسا در این خصوص نظارت بیشتری داشته باشند، البته در اراگ 100درصد و در استان 98 درصد دانشجویان واکسینه شدند. وضعیت واکسیناسیوه در خمین و ساوه مطلوب است، اما دیگر شهرستان‌ها شرایط مناسبی ندارند.

وی ضرورت تشکیل کمیته نظارت شهرستان‌ها باید جدیت را مورد تأکید قرار داد و افزود: در روزهای عادی باید شرایط را جدی گرفت تا بتوان وضعیت را بهتر مدیریت کرد و پایان سال را با تبعات کمتری سپری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان در تشریح شرایط فعلی و گسترش امیکرون، از عادی انگاری مردم ابراز تأسف کرد و افزود: متاسفانه افکار عمومی بر این باور است که امیکرون خطر جدی و بستری و مرگ و میر ندارد. دانشگاه علوم پزشکی از همان ابتدا نیز تأکید کرد که این ویروس در نهایت منجر به افزایش بستری و مرگ و میر خواهد شد. در حال حاضر نگران کودکان و سالمندان هستیم. همچنین مدارس شرایط و وضعیت خوبی دارند و میزان تذکرات نیز کاهش دارد.

انتهای پیام
captcha