50 درصد پرونده‌های وارده به حوزه قضایی شهر درح به صلح انجامید
کد خبر: 4027612
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
رئیس‌کل دادگستری خراسان‌جنوبی:

50 درصد پرونده‌های وارده به حوزه قضایی شهر درح به صلح انجامید

رئیس‌کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حوزه قضایی شهر درح یکی از حوزه‌هایی است که در الکترونیکی کردن پرونده‌های قضایی موفق بوده است، گفت: در زمینه صلح و سازش در این حوزه قضایی باید گفت که ۵۰ درصد پرونده‌های وارده با تلاش سازشگران و صلح یاران به صلح انجامیده است و این حوزه یکی از موفق‌ترین حوزه‌ها در زمینه صلح و سازش است.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس‌کل دادگستری خراسان‌جنوبی، امروز، 20 دی‌ماه در حاشیه بازدید از دادگاه و حوزه قضایی شهر درح، گفت: دادگاه عمومی بخش درح علی‌رغم اینکه حدود یک سال است که تأسیس شده است، از جنبه‌های مختلف از جمله نظم و انضباط اداری، ترویج فرهنگ صلح و سازش و دادرسی الکترونیک پیشتاز است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تمام پرونده‌ها در درح به‌صورت الکترونیکی ثبت می‌شوند و تنها بخشی از پرونده‌ها که از سایر شهرستان‌ها ارجاع داده می‌شوند قابلیت الکترونیکی شدن را ندارند.

حمیدی تصریح کرد: در زمینه صلح و سازش در این حوزه قضایی نیز باید گفت که ۵۰ درصد پرونده‌های وارده با تلاش سازشگران و صلح یاران به صلح انجامیده است و این حوزه یکی از موفق‌ترین حوزه‌ها در زمینه صلح و سازش است.

رئیس‌کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: پرونده‌هایی که به این حوزه قضایی وارد می‌شوند در سریع‌ترین زمان بررسی می‌شوند و مدت بررسی آن‌ها طولانی نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha