۳۶۵ معتاد متجاهر در خراسان جنوبی سامان‌دهی شدند
کد خبر: 4028277
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶

۳۶۵ معتاد متجاهر در خراسان جنوبی سامان‌دهی شدند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از پذیرش و ساماندهی ۳۶۵ معتاد متجاهر در راستای طرح ساماندهی معتادین متجاهر از ابتدای سال جاری تا پایان ۹ ماهه امسال توسط مراکز مجری خبر داد.

علی عرب‌نژاد، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبیعلی عرب‌نژاد، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان جنوبی، اظهار کرد: طرح تحول مدیریت و ساماندهی معتادین متجاهر  در استان خراسان جنوبی از طریق مراکز مجری تبصره ۲ ماده ۱۶ استان مدیریت می‌شود. 

وی در زمینه ساماندهی معتادین متجاهر در استان گفت: در این طرح، معتادین متجاهر جمع‌آوری شده از طریق طرح‌های ضربتی ابتدا به مراکز قرنطینه اولیه یا قرنطینه کووید ۱۹  سپرده می‌شوند؛ در این مرکز معتادین پس انجام غربالگری‌های اولیه از حیث تجاهر یا عدم تجاهر، همزمان مورد غربالگری علامتی کرونا و تست « pcr یا rapid test » قرار می‌گيرند.

عرب‌نژاد ادامه داد: چنانچه دارای تست منفی باشند در مرکز قرنطینه اولیه کووید به مدت ۱۴ قرنطینه  و پس از طی اين مدت به مراکز نگهداری موضوع ماده ۱۶ سپرده می‌شوند؛ در طی مدت این ۱۴ روز  معتادین هر روزه مورد غربالگری علامتی از طریق تب سنج و دستگاه پالس اکسیمتر قرار می‌گيرند. چنانچه افراد دارای علامتی مشکوک بر وجود کرونا باشند؛ به جهت درمان به سنترهای بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان ارجاع می‌شوند، تا اقدامات درمانی لازم جهت این افراد صورت پذیرد.

وی افزود: در راستای این طرح از ابتدای سال جاری تعداد  ۳۶۵ معتاد متجاهر تا پایان ۹ ماهه امسال توسط مراکز مجری پذیرش و ساماندهی شده‌اند که در همین راستا مبلغ دو میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال تاکنون با احتساب طرح نوروزی ساماندهی معتادین متجاهر استان به مراکز هدف اختصاص یافته است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی به اجرای طرح‌های منظم و برنامه‌ریزی شده جمع‌آوری معتادین متجاهر در سطح استان بویژه مرکز استان  با همکاری دستگاه‌های همکار در اجرای برنامه از جمله دادگستری، شورای هماهنگی، نیروی انتظامی استان و سایر دستگاه‌های عضو کمیته هماهنگی استانی موضوع ماده ۱۶ اشاره کرد و یادآور شد: این اقدامات انجام می‌شود تا این افراد از سطح شهر جمع آوری و شهروندان با طیب خاطر به امورات روزمره خودشان بپردازند.

انتهای پیام
captcha