باند زنان داعشی در تونس به حبس محکوم شدند
کد خبر: 4029009
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

باند زنان داعشی در تونس به حبس محکوم شدند

دستگاه قضایی تونس باند زنان داعشی را به جرم ارتباط با سرکرده‌های گروهکی تروریستی مستقر در کوه‌های غرب این کشور به حبس محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از موازین نیوز، دستگاه قضایی تونس یک باند زنان داعشی را به جرم ارتباط با سرکرده‌های گروه سربازان خلافت به یک تا سیزده سال حبس محکوم کرد.

در حکم اداره جنایی متخصص در رسیدگی به پرونده‌های تروریسم در دادگاه بدوی تونس آمده است که متهمان به جذب دختران و جمع‌آوری کمک‌های مالی برای گروه جند الخلافه مستقر در کوه‌های غرب تونس متهم شده‌اند.

این احکام شامل دو خواهر بود که هر کدام به ۱۳ سال حبس تعزیری با اجرای فوری محکوم شدند و یک زن دیگر که خواهر یکی از اعضای گروهک جند الخلافه «سربازان خلافت» است و از پیوستن برادرش به  این گروهک آگاه بود اما مقامات دولتی را از این قضیه مطلع نکرده بود.

 از زمان پیروزی انقلاب تونس و سرنگونی زین‌العابدین بن علی دیکتاتور سابق این کشور در دی ماه ۱۳۸۹، تحرکات تروریست‌ها در این کشور هیچگاه متوقف نشده است که مهم‌ترین دلیل آن را استمرار بی‌ثباتی کشورهای شمال آفریقا و غرب آسیا در چند سال گذشته دانسته‌اند.

موقعیت جغرافیایی تونس و همسایگی با لیبی و الجزایر نیز به عقیده تحلیلگران نظامی از جمله اسباب تشدید مسائل امنیتی در تونس بوده است.

طی سال‌های اخیر، تونس بارها از خنثی‌سازی عملیات‌های تروریستی و انهدام باندهای تروریستی خبر داده است.

انتهای پیام
captcha