تزریق دو میلیون و ۶۱۵ هزار دُز واکسن کرونا در لرستان
کد خبر: 4029228
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

تزریق دو میلیون و ۶۱۵ هزار دُز واکسن کرونا در لرستان

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با تزریق دو میلیون و ۶۱۵ هزار دُز واکسن تاکنون حدود ۹۰ درصد افراد واجد شرایط در لرستان دُز نخست و ۷۶ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

کرونا ویروسبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مریم کوشکی، دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان، امروز،  ۲۷ دی در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در لرستان، گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۶۰ بیمار کرونایی در استان لرستان شناسایی و متأسفانه یک بیمار کرونایی فوت شد.

وی با بیان اینکه با شناسایی این تعداد بیمار جدید آمار قطعی مبتلایان به کرونا در لرستان به ۱۹۷ هزار و ۶۲۹ نفر رسید، افزود: آمار قربانیان کرونا در لرستان به دو هزار و ۶۸۵ نفر است و هم‌اکنون ۷۵ بیمار کرونایی و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

همچنین حمید مخیری، مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان روز گذشته در یک گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه تاکنون سه میلیون و ۲۲۳ هزار و ۸۰۰ دُز واکسن کرونا وارد لرستان شده است، گفت: با تزریق دو میلیون و ۶۱۵ هزار دُز واکسن تاکنون حدود ۹۰ درصد افراد واجد شرایط در لرستان دُز نخست و ۷۶ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: با تزریق ۲۴۸ هزار و ۵۰۰ دُز واکسن کرونا ۱۷ و چهار دهم درصد واجدان شرایط در استان هم دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

مخیری با بیان اینکه از واکسن اسپایکوژن به عنوان دُز سوم واکسن کرونا در ایران استفاده می‌شود، اضافه کرد: سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده برای تزریق دُز سوم یا همان دُز یادآور واکسن کرونا شهروندان از همان واکسن‌هایی استفاده کنند که در مرحله اول و دوم تزریق کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha