جهاددانشگاهی بازوی اجرایی دولت باشد
کد خبر: 4029777
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

جهاددانشگاهی بازوی اجرایی دولت باشد

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی با وجود مجموعه‌ای فناورانه و پژوهشی درصدد رفع مشکلات و بازوی اجرایی بخش فناورانه و پژوهشی دولت و کشور باشد.

محمدحسن آصفری، منتخب مردم اراک در مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی، محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، امروز، 29 دی در دیدار با علی‌اصغر غفاری‌زاده، رئیس جهاددانشگاهی استان، با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی اظهار کرد: انتظار می‌رود جهاددانشگاهی در بسیاری از مشکلات فناورانه کشور ورود پیدا کند.

وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی با وجود مجموعه‌ای فناورانه و پژوهشی باید درصدد رفع مشکلات کشور و بازوی اجرایی بخش فناورانه و پژوهشی دولت و کشور باشد.

علی‌اصغر غفاری‌زاده، رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز در ادامه به تشریح ظرفیت و توانمندی‌های این نهاد پرداخت و هدف اصلی این نهاد را تبدیل شدن به مجموعه شتاب‌دهنده در استان بیان کرد و افزود: رویکرد دیگر این نهاد تمرکز بر آموزش پزشکی است و درصدد تمرکز بر موضوع آموزش پزشکی و توسعه آموزشی‌های پزشکی هستیم.

غفاری‌زاده با اشاره به نقش مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی تصریح کرد: مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر بر موضوع جمعیت بسیار تأکید داشته‌اند و این امر ضرورت و اهمیت مسئله جمعیت را نشان می‌دهد، لذا تبدیل مرکز درمان ناباروری به مجتمع درمانی از اقدامات برجسته این نهاد است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی با تعرفه نیمه دولتی و راه‌اندازی آزمایشگاه ژنتیک پزشکی با تعرفه عمومی و نصف تعرفه بخش خصوصی، راه‌اندازی کلینیک دیابت، کلینیک کاردرمانی، کلینیک آسم و آلرژی و ... توانسته این نهاد را به مجموعه‌ای موفق تبدیل کند. به منظور معرفی ظرفیت‌های جهاددانشگاهی با نمایندگان استان، تعاملات خوبی صورت گرفته است که می‌تواند به رفع مشکلات استان کمک کند.

یادآور می‌شود، بازدید نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس از توانمندی‌های جهاددانشگاهی در خصوص رفع مشکلات موجود این نهاد از موارد مطرح شده در این دیدار صمیمانه بود.

انتهای پیام
captcha