رشد 92 درصدی پرداخت زکات از سوی مردم اراک
کد خبر: 4029809
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

رشد 92 درصدی پرداخت زکات از سوی مردم اراک

رئیس اداره کمیته امداد منطقه یک اراک اعلام کرد: مردم شهرستان اراک 5 میلیارد تومان در قالب زکات و کفارات به محرومان کمک کردند که این مبلغ نسبت به گذشته 92 درصد رشد را نشان می‌دهد.

زکات

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد استان مرکزی، ابراهیم خسروی، رئیس اداره کمیته امداد اراک، با بیان اینکه بیش از پنج میلیارد تومان زکات و کفارات در ۹ماهه سال جاری در کمیته امداد منطقه یک شهرستان اراک جمع‌آوری شده است، گفت: از این مبلغ بیش از سه میلیارد و۴۷۰میلیون تومان زکات واجب ومستحب است که سهم محرومان و پروژه‌های عام‌المنفعه بوده و درزمینه‌های معیشت، درمان، مسکن، جهیزیه، پرداخت بدهی مقروضان وتهیه لوازم ضروری زندگی جهت نیازمندان هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: زکات مال شامل زکات واجب گندم، جو، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره است و زکات مستحبی شامل همه محصولات کشاورزی، باغات، میوه و صیفی‌جات می‌شود.

خسروی بیان کرد: از کل مبلغ زکات و کفارات جذب شده ۱۷۶میلیون تومان نقدی و یک میلیارد و ۱۱۸میلیون تومان غیر نقدی که توسط کمیته امداد منطقه یک اراک و دو میلیارد و۷۹۷ میلیون تومان نیز توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شده و ۹۲۹ میلیون تومان نیز بصورت انتظامی(در روستاها جمع‌آوری و در همان مکان به مددجویان تقدیم شده) ثبت شده است که نسبت به عملکرد ۸ ماهه سال۱۳۹۹ که دو میلیارد و۶۱۲میلیون تومان بوده ۹۲درصد رشد دارد.

وی افزود: کشاورزان و عموم مردم می‌توانند با شماره‌گیری تلفن همراه#۰۸۶*۸۸۷۷* بصورت مستقیم وجوه خود را جهت کمک به نیازهای محرومان واقعی واریز کنند. تماس با تلفن ۰۸۶۳۳۱۲۷۶۳۷ بنام واحد زکات حوزه مشارکت‌های مردمی، مراجعه به اداره کمیته امداد منطقه یک اراک واقع در شهر اراک خیابان جهاد(هپکو) نرسیده به مسجد الزهرا(س) یا مراجعه به مراکز نیکوکاری شهر و روستا از دیگر راه‌های ارتباطی برای پرداخت زکات است.

انتهای پیام
captcha