انتظاری از مسئولان در حوزه حمایت از فعالیت‌های قرآنی نداریم
کد خبر: 4030118
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

انتظاری از مسئولان در حوزه حمایت از فعالیت‌های قرآنی نداریم

فاطمه نوری، مدیر جامعةالقرآن ساوه اظهار کرد: متأسفانه از طرف مسئولان هیچ حمایتی صورت نمی‌گیرد و از آنان انتظاری هم نداریم. تعدادی از مسئولان از مؤسسه بازدید کردند، اما هیچ کمکی به مؤسسه نشده و ما نیازهای مهم خود را از طریق خیرین تأمین کرده‌ایم.

فاطمه نوری، مدیر جامعه القرآن ساوه

فاطمه نوری، مدیر جامعةالقرآن ساوه، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به فعالیت این مرکز قرآنی از سال 84، تصریح کرد: فعالیت خود را در یک زیرزمین فقط با یک کلاس 250 نفره آغاز کردیم و با وجود اینکه مکان در اختیار وسیع نبود، اما استقبال خوب و خوشایندی را از سوی خانواده‌ها و قرآن‌آموزان شاهد بودیم.

وی اظهار کرد: پس از مدتی به تعداد نیروها و قرآن‌آموزان اضافه شد و توانستیم زمینی را با کمک یکی از خیران مقابل بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) خریداری کرده و با کمک همسر و برخی دستگاه‌ها ساخت این مکان سال 91 در 5 طبقه به اتمام رسید.

نوری با بیان اینکه شروع فعالیت‌ها بسیار عالی بود و پس از مدت کوتاهی آمار قرآن‌آموزان ما در بخش خردسالان به 600 نفر رسید، به کمرنگ شدن فعالیت مؤسسات قرآنی پس از شیوع کرونا اشاره و اضافه کرد: درست است که فعالیت‌ها تعطیل یا نیمه تعطیل شد، اما این تعطیلی طولی نکشید. چراکه بعد از مدت زمان کوتاهی فعالیت‌ها را در حوزه فضای مجازی پیش بردیم و این امر آغازی دوباره برای رونق فعالیت‌های قرآنی بود.

وی ادامه داد: به علت شیوع بیماری کرونا و مجازی بودن فعالیت‌ها با ریزش قرآن‌آموز مواجه بودیم، اما در حال حاضر به روند فعالیت‌ها حالت عادی به خود گرفته است و آمار دانش‌آموختکان قرآنی به 322 نفر رسیده است. کم شدن بیماری و کاهش آمار فوتی‌های ناشی از این بیماری باعث شده است که باردیگر فعالیت‌های قرآنی و تربیت نسلی قرآنی جانی دوباره بگیرد. هم‌اکنون دوره‌های آموزشی در قالب 28 کلاس با 12 مربی در حال برگزاری است.

نوری در خصوص حمایت مسئولان از مؤسسات و فعالیت‌های این حوزه نیز گفت: متأسفانه از طرف مسئولان هیچ حمایتی صورت نگرفته و از آنان انتظاری هم نداریم. امام جمعه و شهردار سابق و برخی از مسئولان از مؤسسه بازدید کردند، اما هیچ کمکی به مؤسسه نشده و ما نیازهای مهم خود را از طریق خیرین تأمین کرده‌ایم.

وی ضرورت ورود خیرین به حوزه قرآن و توسعه وقف‌های قرآنی را مورد تأکید قرار داد و افزود: متأسفانه در حوزه وقف قرآنی ضعیف هستیم و این بدان معنا است که باید در این امر اقدامی جهادی از سوی جامعه قرآنی، مسئولان امر و روحانیت صورت گیرد. اگر وقف قرآنی به صورت فردی و مشارکتی صورت گیرد همه آحاد جامعه تا قرن‌های آینده نیز از آن ذی‌نفع خواهند بود.  

نوری در  پایان با با بیان اینکه توجه به کلاس‌های قرآنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: پرداختن به مبانی الهی آینده فرزندانمان را تضمین می‌کند. دانش‌آموختگانی داشتیم که با حضور در کلاس‌های قرآن مسیر زندگی را به بهترین شکل پیدا کرده و امروز در دانشگاه‌های معتبر مشغول به تحصیل هستند. به جرئت می‌توان گفت: کسانی که در کلاس‌های قرآنی شرکت می‌کنند از آینده بسیار خوبی برخوردارند  و تمام عمر بیمه این مصحف شریف هستند.

انتهای پیام
captcha