استمرار «جام حافظان»؛ زمینه‌ساز تحول علمی در متسابقان
کد خبر: 4030313
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

استمرار «جام حافظان»؛ زمینه‌ساز تحول علمی در متسابقان

رئیس مجمع قرآنیان اراک اظهار کرد: استمرار «جام حافظان» در بخش‌های مقدماتی تا فینال باعث شد هیجان و نشاطی در متسابقان ایجاد شود تا شاهد تحول علمی و ارتقای سطح آنان باشیم.

علی شیخی مهرآبادی، رئیس مجمع قرآنیان اراک

به گزاش ایکنا از استان مرکزی، علی شیخی‌مهرآبادی، رئیس مجمع قرآنیان اراک، شامگاه جمعه، اول بهمن در آیین اختتامیه اولین دوره «جام حافظان» اراک که با حضور سیدمحمدمهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ستاد راهبری حفظ قرآن، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار و جمعی از فعالان قرآنی اراک در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری برگزار شد، به سبقه فعالیتی این مجمع از سال 94 تاکنون اشاره و تصریح کرد: این مجمع در سال‌های اخیر اقداماتی همچون برگزاری جلسات متعدد با مسئولان، تشکیل صندوق قرض‌الحسنه مجمع، برپایی جلسات مجازی تلاوت، برپایی کرسی‌های تلاوت در مساجد و ... را در دستور کار داشته است.

وی برگزاری اولین دوره طرح «جام حافظان» اراک را از دیگر فعالیت‌های این مجمع در سال جاری بیان و اظهار کرد: این این طرح با حضور داورانی زبده، ملی و بین‌المللی بدون داشتن کوچکترین چشم‌داشتی داوری شد و جا دارد از این طریق از آنان تقدیر شود.

شیخی ادامه داد: طرح این جام قرآنی از زمستان 99 داده شد و از شهریورماه سال 1400 آغاز و تیم‌ها در قالب تیم‌های شش نفره متشکل از حافظان 2جزء، 5 جزء، 10، 15،20 و حفظ کل با یکدیگر رقابت کردند و تحولات بسیار خوبی در حوزه حفظ بنا به نظر اساتید و داوران شاهد هستیم. در این طرح 204 شرکت‌کننده حضور داشتند که متناسب با این عدد خانواده‌ها نیز درگیر این طرح بودند.

وی بیان کرد: استمرار «جام حافظان» در بخش‌های مقدماتی تا فینال باعث شد هیجان و نشاطی در متسابقان ایجاد شود  تا شاهد تحول علمی و ارتقای سطح آنان باشیم. حافظانی در این طرح شرکت داشتند که حدود 20 سال از تمام محافل دور بودند و فقط برای دل خودشان تلاوت و مرور می‌کردند، اما با اجرای این طرح باردیگر خود را یافته و صاحب امتیاز شدند.

شیخی در پایان ادامه داد: طرح «جام حافظان» اگر مورد حمایت واقع می‌شود می‌تواند به عنوان طرحی منطقه‌ای و کشوری مطرح باشد. با برگزاری این طرح می‌توان اقدامات خوبی در رشته حفظ برداشت تا شاهد رشد چشمگیرتر فعالیت قرآنی در رشته حفظ و عمل به منویات رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن باشیم.

انتهای پیام
captcha